Projekt etykiety: cennik, czas realizacji, szczegóły. Co musisz wiedzieć?
Projekt etykiety: cennik, czas realizacji,

Projekt etykiety: cennik, czas realizacji, szczegóły. Co musisz wiedzieć?

Projekt etykiety: cennik, czas realizacji, szczegóły. Co musisz wiedzieć?

Ludzie kupują oczami, dlatego projekt etykiety musi urzekać. Gdy zależy nam na skutecznej sprzedaży, warto położyć nacisk na aspekt wizualny naszej firmy. Jednym z jego najpopularniejszych nośników są etykiety produktowe. Ich tworzenie wymaga jednak wiedzy na takie tematy jak psychologia barw czy kategorie skojarzeń. Jak się do tego zabrać?

Skuteczny projekt etykiety to taki, który jednoznacznie kojarzy się z firmą. Co więcej – sama jego estetyka musi być pozytywna. Tylko w takiej sytuacji odbiorca zainteresuje się reklamą na tyle, żeby podjąć jakiekolwiek działanie. Jak bodźce wizualne kształtują obraz marki w oczach klientów? Jak powinniśmy zaprojektować etykietę i do kogo zwrócić się o pomoc? Ile kosztuje pojedynczy projekt etykiety?

Projektowanie etykiet: bodźce wizualne w reklamie

Bodźce wizualne są najskuteczniejszą formą reklamy. Wynika to z faktu, iż są one najszybciej przetwarzane przez mózg. Zanim zdążymy przeczytać czy zrozumieć treść ogłoszenia lub baneru – nasz mózg reaguje w konkretny sposób na formę wizualną reklamy. Kiedy już zaczynamy analizować treść informacji – robimy to z pewnym nastawieniem. Świadome wykorzystanie tego mechanizmu jest absolutną podstawą w projektowaniu etykiet i innych formatów reklamy wizualnej.

Jak możemy sprawić, że projekty etykiet będzie oddziaływał na klientów w pożądany przez nas sposób?

Najważniejsze elementy skutecznej etykiety: jak projektować etykietę?

Świadome wykorzystanie mechanizmów ludzkiego umysłu jest podstawą współczesnej reklamy. W projektach etykiet najważniejszą kwestią jest psychologia kolorów. Czyli innymi słowy to, jakie reakcje emocjonalne wywołują u nas konkretne barwy.

Przykładowo – czerń wywołuje skojarzenia z elegancją, luksusem, prestiżem, stałością i tajemniczością. Biel natomiast będzie kojarzyć nam się z estetyką, elegancją, delikatnością, spokojem, lekkością i niewinnością.

Inną kwestią są skojarzenia związane z tematem – czyli kształtami czy ikonami zawartymi na obrazie. Dobrze, jeśli projekt etykiety jest tematycznie spójny z działalnością naszej firmy. Wtedy w świadomości klientów powstaje bezpośredni węzeł skojarzeń: na przykład za każdym razem, gdy pomyślą o usługach fryzjerskich, przywołują obraz nożyczek skrzyżowanych z grzebieniem, który jest zawarty w naszym logo.

Samodzielny projekt, a pomoc grafika: dlaczego warto korzystać z usług specjalisty?

Umiejętne projektowanie etykiet wymaga nie tylko wiedzy z zakresu psychologii barw i skojarzeń. Konieczna jest również obszerna wiedza rynkowa z zakresu konkretnej branży. Dopiero połączenie tych dwóch aspektów będzie w stanie dostarczyć nam niezbędnej inspiracji dla stworzenia etykiety. 

Niestety – zdobywanie wszystkich tych informacji na własną rękę jest trudne i czasochłonne.
Profesjonalny grafik połową tej wiedzy już dysponuje – wystarczy więc, że zapozna się ze specyfiką działalności firmy. Co więcej – zaproponowane przez niego rozwiązania będą poparte doświadczeniem i wrażliwym zmysłem estetycznym. Dzięki temu dużo bardziej prawdopodobny staje się pozytywny odbiór wśród klientów.

Ile kosztuje projekt etykiety? Cennik projektowania etykiet

Jeśli chodzi o projekt etykiety, cennik na rynku jest bardzo zróżnicowany. Wpływają na niego takie kwestie jak skomplikowanie projektu i elementów składowych (np. rysunki). Z tego względu trudno jest dokładnie określić, jaki jest cennik projektu etykiety. Każdy przypadek rozpatrywany jest czysto indywidualnie. W zależności od ustaleń, których obiektem będzie projekt etykiety – cennik będzie wyglądał inaczej. Co ma na to największy wpływ?

Projekt etykiety – cennik. Co ma wpływ na cenę?

Pamiętajmy, że zlecając projekt etykiety, cennik jest uwarunkowany przede wszystkim obszernością zamówienia. Przykładowo – gdy chcemy otrzymać komplet dziesięciu projektów etykiety, z pewnością indywidualny koszt każdego z nich będzie mniejszy, niż w sytuacji gdy zamawiamy pojedynczy projekt. Z kolei cena pojedynczego projektu, gdy zamawiamy ich tysiąc będzie jeszcze mniejsza, niż gdy zamawiamy ich sto. Dlatego jeśli chodzi o projekt etykiety, cennik jest kwestią bardzo zindywidualizowaną.

Inną rzeczą, która kształtuje cennik projektu etykiet w Kielcach jest konstrukcja oferty. Kwestie takie jak ilość poprawek, doradztwo czy usługi dodatkowe wywierają bezpośredni wpływ na ostateczną wysokość ceny.

Jak długo zajmuje projektowanie etykiet?

Podobnie jak w przypadku ceny – czas projektu etykiety w Kielcach może być bardzo zróżnicowany. Wszystko zależy od całkowitych rozmiarów zlecenia. Z reguły jednak projekt etykiety w Kielcach (przynajmniej pojedynczy) nie powinien zająć dłużej niż tydzień. W tym czasie grafik zagłębi się w temat i wyjdzie do nas z konkretnymi propozycjami.

Ostatecznie, projekt etykiety w Kielcach pozwoli nam wyróżnić się na tle konkurencji i pozytywnie nastawić do siebie odbiorców. Warunkiem jest jednak świadome wykorzystanie mechanizmów rządzących ludzkim umysłem. W tej kwestii lepiej jest zaufać profesjonaliście.

Brak komentarzy

Napisz komentarz