
18 sty Czy voucher promocyjny jest potrzebny Twojej firmie?
CZY VOUCHER PROMOCYJNY JEST POTRZEBNY TWOJEJ FIRMIE?
Przedsiębiorstwa mają dziesiątki różnych możliwości reklamy i promocji prowadzonej działalności, jedną z możliwości jest voucher promocyjny. Warto więc korzystać zarówno z tych tradycyjnych, jak i nowoczesnych metod przyciągania klientów i budowania wizerunku. W tym może pomóc choćby agencja marketingowa z Kielc. Wspomniana agencja tworzy profesjonalne vouchery promocyjne.
Spis treści:
- Czym jest w ogóle voucher?
- Dlaczego właśnie voucher promocyjny?
- Eko vouchery
- Jak przygotować ofertę z voucherami?
- Wygląd ma znaczenie
- Zwróć uwagę na terminy!
- Dla kogo voucher?
- Na różne okazje!
- Voucher nie tylko papierowy
Czym jest w ogóle voucher promocyjny?
Zazwyczaj jest to zwykła, prostokątna, średniej wielkości karta lub kawałek kartonika. Na nim umieszczona jest graficzna reklama przedsiębiorstwa, a także znajduje się tam kwota odpowiadająca wartości vouchera promocyjnego. Przedstawienie takiego vouchera w miejscu zakupu uprawnia do nabycia jakichś produktów lub usług. Oczywiście do wartości przedstawionej na voucherze bez dodatkowych opłat.
Dlaczego właśnie voucher promocyjny?
Jest to bardzo poręczne, niedrogie rozwiązanie, które w prosty sposób przyciągnie naprawdę dziesiątki nowych osób. Szczególnie skorzystają na tym takie przedsiębiorstwa jak choćby salony kosmetyczne.
Salon praktycznie nie wygeneruje żadnych kosztów, ponieważ będzie musiał jedynie zainwestować w projekty graficzne. Oprócz tego warto zadbać o projekty logo i profesjonalny wydruk takiego vouchera. Bardzo ważne jest to, by papier, na którym będzie on drukowany, był jak najlepszej jakości i powinien być twardy. Wszystko dlatego, aby osoba posiadająca voucher, przypadkiem go nie zniszczyła. Przedsiębiorca, wykonując coś ze słabego materiału, doskonale wie, jak to może się skończyć. Może szybko ulec uszkodzeniu, a to również odciśnie swoje piętno na wizerunku salonu.
Jest to naprawdę bardzo popularne rozwiązanie, z którego korzystają nie tylko małe, lokalne biznesy. Vouchery można spotkać w sieciach handlowych, drogeriach, hotelach, kawiarniach, i tak dalej. Prosta oferta, skierowana do szerokiego grona klientów, to naprawdę idealne rozwiązanie promocyjne.
Eko vouchery
Taka promocja z voucherami w roli głównej może być również okazją do tego, by pokazać, że firma wspiera ekologiczne rozwiązania. W jaki sposób? Na przykład wykorzystując do wydruku materiały reklamowe, w tym przypadku kartki na vouchery, które są wykonane z recyklingowych materiałów. Odpowiedniej jakości materiał nie ulegnie zniszczeniu. Dodatkowo można pokazać, że wspiera się planetę.
Jak przygotować ofertę z voucherami?
Jest to bardzo proste, ale wymaga zaangażowania osoby, która zarządza salonem kosmetycznym. Na samym początku warto określić, o jakiej wartości takie vouchery promocyjne będą sprzedawane. Może to być od kwoty podstawowej, tj. 50 zł, aż po vouchery o wartości nawet 500 zł. Jednym z dobrych rozwiązań, jest również pozostawienie wolnego miejsca na wartość vouchera. Cenę po prostu uzupełni pracownik, który będzie go sprzedawać. Wtedy można mieć pewność, że ich nie zabraknie.
Voucher powinien uprawniać do skorzystania ze wszystkich aktualnie wykonywanych zabiegów. Nie warto ograniczać się jedynie do podstawowych usług. Nie ma takiej potrzeby, a klient, widząc więcej możliwości, chętniej przyjdzie skorzystać z czegoś.
Wygląd ma znaczenie
Bardzo ważne jest to, by taki voucher prezentował się odpowiednio pod względem graficznym. Dlatego powinien zostać przygotowany przez profesjonalną agencję marketingową, która wie, jakiej on powinien być wielkości i co musi się na nim znaleźć. Jeśli ktoś jeszcze nie posiada, to warto skorzystać z oferty i wykonać projekt logo w Kielcach. Dzięki temu, że zostanie ono umieszczone na voucherach, nowi klienci i obce osoby coraz częściej będą wiedzieć, czym zajmuje się firma. To spowoduje, że coraz częstsze będzie korzystanie z oferty.
Zwróć uwagę na terminy!
Warto również zaznaczyć, że vouchery można wykorzystać tylko przez określony czas. Na przykład rok po zakupie, aby ostatecznie, jeśli ktoś z niego nie skorzysta, móc w całości zaliczyć go do zysku firmy. Można prowadzić komputerowy rejestr sprzedanych voucherów i sprawdzać:
- w jakim terminie zostaną wykorzystane,
- jakie zabiegi klient wykonuje,
- jaki jest procent niewykorzystanych voucherów.
Dla kogo voucher promocyjny?
Tak naprawdę, jeśli usługi oferowane przez salon kosmetyczny są dla każdego, tzn. zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn, to również taki voucher promocyjny powinien umożliwiać do skorzystania z oferty przez wszystkich.
Ewentualnie można jeszcze skorzystać z innego rozwiązania. Przy poszczególnych okazjach, wypuszczać vouchery o konkretnych wartościach. Skierowane mogą być:
- do kobiet z okazji dnia kobiet,
- do mężczyzn z okazji dnia mężczyzny,
- dla par z okazji walentynek.
Na różne okazje!
Voucher promocyjny to idealne rozwiązanie do stosowania zarówno dla stałych klientów, jak i również bardzo ciekawa alternatywa na prezent z różnych okazji. Niektórzy nie korzystają z usług salonów kosmetycznych. Dlaczego? Ponieważ nigdy nie myśleli o tym, natomiast w momencie otrzymania takiego vouchera, może to być ich pierwsza szansa.
Voucher warto oferować stałym klientom, na prezent, z okazji różnych świąt itd. Jeśli za pierwszym razem, gdy voucher zostanie przygotowany jako ogólny produkt i ta koncepcja się sprawdzi, to warto poszerzyć zakres graficzny oferty. Po ulepszeniu szaty graficznej, voucher lepiej się zaprezentuje, a dodatkowo można wykorzystać personalizację. Wiele osób naprawdę docenia coś, co nie jest pospolite, jednolite i zawsze podobne do siebie.
Voucher nie tylko papierowy
Gdy przedsiębiorca przekona się, że tradycyjne vouchery działają i jego biznes dzięki temu zacznie się rozwijać, to może również warto pomyśleć o tym, że vouchery mogą być także oferowane w formie multimedialnej, na przykład na smartfona. Możliwości jest wiele, trzeba po prostu wiedzieć, jak i kiedy z nich skorzystać, a następnie obserwować efekty.
Torby papierowe, roll up reklamowy, grafika na facebook, czy projekt graficzny ulotki, to jedynie kilka z wielu dostępnych form promocji. Warto pomyśleć czasem o czymś, co wydaje się bardzo tradycyjne, lecz nadal przyciąga do siebie tysiące chętnych konsumentów. Voucher to stosunkowo niedrogi, ale bardzo pomysłowy prezent. Czy warto tracić czas i zastanawiać się, co znów kupić komuś na urodziny, skoro można po prostu wybrać voucher do najlepszego salonu kosmetycznego w okolicy?
Brak komentarzy