
22 mar 5 pomysłów na stworzenie idealnego logo firmowe
5 pomysłów na stworzenie idealnego logo firmowe
Przedsiębiorca, który chce dotrzeć do jak największego grona klientów, powinien dbać o rozpoznawalność firmy czyli idealne logo firmowe. Wiele osób zaczyna od inwestowania w reklamę. Jest to świetna decyzja, jednak trzeba zabrać się rozsądnie do jej realizacji. Najwięcej korzyści nie musi bowiem przynieść kolportaż ulotek, rozklejanie plakatów czy promowanie w internecie. W istocie, wszystko rozpoczyna się od dobrze zaprojektowanego logo firmowego.
Dlaczego logo firmowe jest takie ważne?
Pomyślmy o wielkich, znanych na całym świecie firmach. Kiedy pomyślimy sobie o takich markach jak Ferrari, Douglas, Louis Vuitton, Bayern czy TUI, przed oczami nie stają nam ich słynne reklamy czy billboardy, tylko logotypy tych firm. Wystarczy spojrzeć na znak rozpoznawczy, by od razu powiązać go z konkretnym przedsiębiorstwem. Dlaczego tak się dzieje? Otóż, wbrew pozorom, tworzenie reklam jest często oparte na podobnych mechanizmach, bez względu na podmioty, do których się odnoszą. Tylko nieliczne z nich zostają nam w pamięci, kojarząc się z daną firmą. Logo jest z kolei jedno. Niepowtarzalne. Właśnie dlatego warto powiedzieć o tym, co należy zrobić, by stworzyć idealny znak firmowy.
1. Poproś o pomoc profesjonalistów w projekcie idealne logo firmowe
Wielu przedsiębiorców na początku swojej drogi chce robić wszystko na własną rękę. Nie ma w tym nic złego czy dziwnego. W końcu to wasze pieniądze, siła, chęci i marzenia są angażowane w ambitne przedsięwzięcie. Czasem jednak rzeczywistość brutalnie weryfikuje nasze umiejętności. Dotyczy to również tworzenia logotypów. Oczywiście, można siłować się z takimi programami graficznymi jak Photoshop, CorelDRAW, Inkscape czy Adobe Illustrator. Jeśli jednak nie pracujemy z grafiką komputerową na co dzień, efekt jest łatwy do przewidzenia. Chyba każdy z nas wchodził na strony internetowe firm, gdzie dosłownie wszystko – łącznie z logo – było robione przez amatorów. Czy wyglądało to dobrze? No, właśnie. Dlatego warto stworzyć idealne logo firmowe Kielce w profesjonalnej agencji.
2. Prostota przede wszystkim
Wróćmy do wymienionych wcześniej przykładów wielkich marek, których znaki są rozpoznawalne na całym świecie. Wszystkie z nich kojarzą się z prostotą. Nie znajdziemy w nich udziwnień stylistycznych czy pstrokacizny. Dlaczego? Ludzie najszybciej zapamiętują najprostsze formy. Poza tym minimalizm – nawet jeśli dotyczy tylko idealne logo firmowe – kojarzy się z elegancją i profesjonalizmem, a trudno przecież o lepszą opinię dla przedsiębiorcy. Co więcej, pierwsze dobre wrażenie powoduje, że konsument od razu przybiera pozytywne nastawienie w dalszych stosunkach z danym przedsiębiorstwem. Logotypy brzydkie, źle zaprojektowane czy nijakie odrzucają klienta, który od razu zamknie stronę internetową firmy, oszpeconą przez paskudną grafikę.
3. Zawarcie znaku rozpoznawczego
Wiele znanych logotypów posiada niuanse, które decydują o rozpoznawalności danej kompozycji. Weźmy na przykład logo wielkiego przedsiębiorstwa logistycznego FedEx. Znak graficzny firmy jest kojarzony ze względu nie tylko na bardzo prostą formę, ale również zawarcie ukrytej strzałki pomiędzy literami E a X. Z kolei fani filmów animowanych kojarzą na pewno amerykańską wytwórnię firmową DreamWorks. Jej nazwa jest nierozerwalnie kojarzona z grafiką półksiężyca, na którym siedzi wędkarz. Wszyscy rozpoznają również logo Adidasa po charakterystycznych trzech paskach, nawet jeśli nie posiada nazwy przedsiębiorstwa. Idealny projekt logo Kielce musi zatem posiadać takie subtelne, lecz bardzo pomysłowe akcenty, aby jeszcze mocniej wbić się w pamięć potencjalnej klienteli.
4. Stworzenie wariacji okolicznościowych – czyli idealne logo firmowe
Niektóre znane marki poddają nieznacznym modyfikacjom swoje logo w zależności od danego okresu roku. Świetnymi przykładami są tak duże przedsiębiorstwa jak stacja telewizyjna Eurosport oraz znana wszystkim Biedronka. W okresie około świąt Bożego Narodzenia, ich znaki graficzne są ozdabiane czapkami Świętego Mikołaja. Znowu ważną rolę odgrywa tu czynnik kreatywności, pozytywnie wpływający na ocenę działalności danej marki. Jeśli prowadzimy sprzedaż towarów, które wypuszczamy na rynek tylko przy określonych okazjach, warto to podkreślić, zamieszczając na nich logo posiadające dedykowaną modyfikację. Jest to kolejny sposób na przyciągnięcie uwagi kupujących.
5. Wykorzystaj ponadczasowy projekt
Najlepsze logo nigdy się nie starzeją, zawsze wyglądają nowocześnie i wpadają w oko klientom. To właśnie opisywana wcześniej prostota nadaje grafikom ponadczasowego charakteru. Znaki towarowe, które nie zmieniają się przez długi czas, cieszą się również większą rozpoznawalnością. Jeśli logotyp zostanie poddany dużym modyfikacjom, konsumenci będą potrzebowali więcej czasu, by przystosować się do zmian i na nowo utożsamić projekt z danym przedsiębiorstwem. A to, niestety, wiąże się z ograniczonym dopływem nowych interesantów.
Gdy już wszystko wiecie…
Mam nadzieję, że powyższe rady podpowiedziały Wam, jak stworzyć idealne logo firmowe, które zagwarantuje Waszej firmie rozpoznawalność. Pamiętajcie, że zawsze warto stworzyć logo firmowe Kielce z pomocą profesjonalistów, którzy dobrze znają świat reklamy i wiedzą, jakie zabiegi marketingowe przyniosą najlepsze efekty.
Brak komentarzy