
22 lut 5 trików na stworzenie projektu skutecznego logo
5 trików na stworzenie projektu skutecznego logo
Nowoczesne przedsiębiorstwa są w dużej mierze uzależnione od skutecznej komunikacji z potencjalnymi klientami, dlatego powinny mieć skuteczne logo. Dlatego właściciele firm wydają dużo pieniędzy na tworzenie narzędzi wizualnych, aby zaangażować ludzi i wejść z nimi w jakąś interakcję. Dzisiaj logo nie jest tylko symbolem biznesowym do identyfikacji firmy i jej produktów lub usług, a raczej pomaga w tworzeniu silnej tożsamości marki. Projekt skutecznego logo, to coś od czego powinieneś zacząć budowanie wizerunku Twojej działalności. Jak zrobić to dobrze?
Profesjonalnie zaprojektowane logo ma moc przekształcania przypadkowych konsumentów w lojalnych klientów. Istnieje wiele sposobów, w jakie dobrze zaprojektowane logo może służyć firmie i biznesowi. Nieodzowną możne okazać się tutaj pomoc specjalistów w tej dziedzinie. Jeśli interesuje Cię projekt logo, Kielce jest miejscem, w którym możesz stworzyć swój wymarzony symbol.
Oto 5 trików na stworzenie projektu skutecznego logo:
1. Zdefiniuj swoją markę – skuteczne logo
Zanim przystąpisz do projektowania logo, upewnij się, że masz rozeznanie w tym, co chcesz reprezentować. Pamiętaj o tym, że logo musi dotrzeć do konkretnego zestawu ludzi, czyli do rynku docelowego i klientów docelowych. Określ więc, o co chodzi w Twojej firmie, marce i branży. Ustal jaka jest ideologia Twojej marki i jakie są jej aspiracje na przyszłość.
Wszystkie szczegóły z tym związane muszą być gotowe wcześniej. Takie informacje będą służyć jako przewodnik do tworzenia projektu logo. Upewnij się, że Twoje logo jest w stanie w pełni zdefiniować Twój biznes. Kolory i obrazy użyte w skuteczne logo powinny być zgodne z charakterem prowadzonej przez Ciebie działalności oraz produktami i usługami, które dostarczasz. To właśnie wtedy, gdy logo dostosowuje się do Twojej firmy, tworzy ono tożsamość marki, wyróżniającą ją na konkurencyjnym rynku. Docelowi klienci muszą otrzymać właściwe przesłanie, które odzwierciedla Twoją firmę, jej wartości i atrybuty.
2. Właściwa ekspresja skutecznego logo
Twoje logo powinno wywrzeć trwałe wrażenie na rynku i klientach. Wystarczy jedno spojrzenie na logo, aby zahipnotyzować ludzi i zmusić ich do jego zapamiętania – tak działa skuteczne logo.
Kolory odgrywają kluczową rolę w określaniu przekazu marki. Na przykład, jeśli użyjesz koloru czerwonego jako głównego koloru, będzie to oznaczać, że marka jest agresywna, pełna pasji i energii. Oznacza to, że Twoja marka zamierza dotrzeć do młodych klientów. Jeśli niebieski jest głównym kolorem, będzie wywoływać uczucia inteligencji i wspólnoty. To jest powód, dla którego większość kanałów społecznościowych, takich jak Facebook, ma logo w kolorze niebieskim. Jeśli chcesz stworzyć stronę w mediach społecznościowych, pomyśl o tym, aby niebieski był głównym kolorem w jej projekcie.
Użycie jasnych i odważnych kolorów przyciąga uwagę ludzi. Jednak ich wykorzystanie powinno się z czymś wiązać. Kolory powinny mówić o osobowości Twojej marki. Pamiętaj, że każdy kolor wywołuje określone emocje, które stają się podświadomym przesłaniem dla odbiorców lub klientów. Za kolorami kryje się nauka, którą skutecznie wykorzystują współcześni graficy.
Wielu projektantów nie zwraca uwagi na dobór krojów pisma i wybiera je losowo. Faktem jest, że czcionka mówi wiele o osobowości marki. Warto pamiętać także o tym. Jeśli to możliwe, użyj swojej unikalnej czcionek, która powinna być stworzona specjalnie dla Twojego logo. Łącząc ją z odpowiednimi kolorami i kształtami, stworzysz oryginalne logo, będące sercem tożsamość marki.
3. Określ zastosowanie loga
Logotyp oprócz loga także nazwę Twojej firmy w swojej zawartości. Jest to ważną wartość reklamową Twojej marki. Nie będziesz wydawać dużo środków, aby wygenerować rozgłos o swojej marce dzięki użyciu takiego symbolu. Logotyp będzie uskuteczniał wśród ludzi świadomość o nazwie Twojej firmy i jej obecności na rynku. Małe, mniej rozpoznawalne firmy z małym budżetem marketingowym chętnie korzystają z logotypów. Dlaczego to takie ważne? Zaprojektowanie loga Kielce, które będzie często używane w logotypie nie będzie podlegało tym samym zasadą, jak w przypadku jego konstrukcji do indywidualnego zastosowania.
4. Zachowaj prostotę czyli must have skutecznego logo
Każdy ekspert, którego zadaniem jest zaprojektowanie skutecznego logo użyczy Ci tej rady. Wszystkie pracy w tym zakresie muszą kłaść dodatkowy nacisk na tworzenie prostego projektu. Kiedy mówimy o prostym logo, oznacza to, że w użyciu powinien być tylko jeden lub dwa koloru, maksymalnie trzy. Podobna zasada dotyczy pozostałych elementów. Odbiorcy powinni dostać jasną wiadomość na pierwszy rzut oka na Twoje logo. Jeśli istnieje zbyt wiele mylących sygnałów to jego zapamiętanie będzie trudniejsze. Tym bardziej, że to logo powinno znajdować konsumenta, a nie na odwrót.
Kolejną ważną cechą prostego projekt jest to, że jest ono łatwo skalowalne. Pamiętaj, że Twoje logo będzie pojawiało się w różnych reklamach. Powinno ono wyglądać jak najbardziej imponująco na wszystkich nośnikach. Oznacza to, że po przeskalowaniu do większych rozmiarów na billboardzie, logo powinno wyglądać równie dobrze, co na metce lub długopisie.
5. Pamiętaj o wersji bezbarwnej – skuteczne logo bezbarwne
Kolejną przydatną wskazówką do stworzenia dobrego projektu logo jest upewnienie się, że wygląda ono równie dobrze w wersji czarno-białej. Istnieje wiele przypadków użycia logo pozbawionego barw. Dotyczy to dla przykładu dokumentacji, wiadomości przesyłanych faksem i wielu innych.
Jednym z trików do tworzenia logotypów, które dobrze wyglądają w czerni i bieli jest sprawdzenie tego już na etapie wstępnego szkicowania. Użycie samego ołówka sprawdza się tutaj najlepiej.
Brak komentarzy