
21 gru Kolory w projektowaniu logo dla firmy. Jakich użyć kolorów Gdy robimy Projekt Logotypu firmy?
KOLORY W PROJEKTOWANIU LOGO DLA FIRMY. JAKICH UŻYĆ KOLORÓW W LOGO FIRMY?
Projekt logotypu dla firmy jest nie lada wyzwaniem i wymaga dokładnego przemyślenia tego, jaki efekt pragniemy uzyskać. Firmy korzystają z wielu rozwiązań, które pozwalają zaistnieć na rynku – projekty graficzne, materiały reklamowe, grafika na Facebook. Logotyp jest kojarzony z daną marką i powinien być łatwy do zapamiętania oraz wskazywać, czego dotyczą oferowane usługi. Jakie znaczenie mają kolory w projekcie logo i projektach materiałów reklamowych? Gdzie szukać pomocy specjalistów w tym zakresie? Na jakie barwy postawić?
Spis treści:
- Projekt logotypu
- Projekty graficzne a kolorystyka
- Znaczenie kolorów w projekcie logo i projektach materiałów reklamowych
Projekt logotypu
Projekt logotypu bazuje zawsze na unikalnych rozwiązaniach, które są dopasowane do oczekiwań odbiorców. Studio kreatywne działa na tej zasadzie, że pomaga nam stworzyć efektowne logo przyciągające uwagę potencjalnych odbiorców. O projekty graficzne warto zadbać jeszcze przed rozpoczęciem prowadzenia własnej działalności gospodarczej. To niezwykle ważne, gdyż bez wyjątkowego logotypu żadna z firm nie wybije się wśród konkurencji. Agencja marketingowa to ciekawa opcja dla każdego, kto chce skorzystać z pomocy grafików i innych specjalistów, którzy produkują materiały reklamowe i logo. Sporym uznaniem cieszy się też grafika na Facebook, która pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Projekty graficzne a kolorystyka
Podczas projektowania materiałów reklamowych oraz przygotowanie projektu logo korzysta się z konkretnych kolorów, które mają ogromne znaczenie w marketingu. Barwy te mają swoją wartość i wskazują na ideę, jaka się za nimi kryje. Okazuje się, że każdy z kolorów odgrywa daną rolę w działaniach, które pozwolą wpłynąć na zachowanie klienta. Oddziałuje w taki sposób, że wywołują skojarzenie, a nawet wpływają na skutki emocjonalne i psychiczne. Ponadto, dają możliwość podkreślenia elementów przekazu lub zmniejszenia ich widoczności. Nawet niepozorne torby papierowe z logo firmy mogą zdziałać bardzo wiele i skutecznie wypromować markę.
Wpływ kolorów na ludzi bada psychologia kolorów. Warto wziąć to pod uwagę podczas projektowania logo dla firmy, gdyż dana barwa może dać skutki pozytywne lub negatywne. Fachowe projektowanie logo przez studio kreatywne wymaga poznania symboliki przynajmniej barw podstawowych, które mają znaczenie w komunikacji z ludźmi.
Znaczenie kolorów w projekcie logo i projektach materiałów reklamowych
Materiały reklamowe są skutecznym elementem strategii marketingowej, która ma na celu zainteresować odbiorców daną ofertą. Przyjrzyjmy się znaczeniu kolorów w projektowaniu logo i materiałów tego typu.
- Kolor czerwony – z pewnością przyciąga wzrok. Może wiązać się z pasją, miłością i energię, jednakże nieumiejętne zastosowanie barwy prowadzi do negatywnych emocji, tj. agresja, gniew.
- Kolor żółty – kojarzy się z ciepłem i latem, zazwyczaj wskazuje na pozytywne odczucia. Okazuje się, że nieodpowiednie zastosowanie tej barwy może wskazywać na pazerność. ’
- Kolor niebieski – jeden z najbardziej lubianych kolorów. Kojarzy się ze stabilnością, niezawodnością i poczuciem pewności. Negatywny wydźwięk natomiast wiąże się ze strachem, a zimna barwa wskazuje na chłód.
- Kolor pomarańczowy – budzi skojarzenia z otwartością i dynamizmem. Ciemny odcień kojarzy się jednak z podejrzliwością.
- Kolor zielony – wskazuje na spokój wewnętrzny i poczucie bezpieczeństwa. Co ciekawe, barwa zielona może także oznaczać zazdrość.
- Kolor biały – kojarzy nam się z czystością i boskością. Odpowiednie zastosowanie tej barwy daje niezwykle dostojny efekt.
- Kolor czarny – wiąże się z tajemniczością i szlachetnością. Niestety często zauważany jest negatywny wydźwięk barwy czarnej.
Wybór kolorystyki jest nie lada wyzwaniem, zwłaszcza jeśli chcemy postawić na logo ponadczasowe i unikalne. Nie zapominajmy o tym, że każda z barw użyte do projekt logotypu ma o wiele głębsze znaczenie niż postrzeganie jej jedynie przez ludzkie oczy. Projekty graficzne powinny być zgodne z daną branżą. Warto poprosić o pomoc specjalistów, którzy znają się na zestawianiu kolorów. Agencja marketingowa pomoże stworzyć oryginalne materiały reklamowe i logo, opierając się na znaczeniu danych kolorów.
Brak komentarzy