
14 gru Księga znaku- czym jest i dlaczego musisz ją mieć?
KSIĘGA ZNAKU- CZYM JEST I DLACZEGO MUSISZ JĄ MIEĆ?
Wymyślanie logo to proces twórczy- należy zrobić grafikę i dobrać kolory, a następnie połączyć wszystkie elementy, tak aby stanowiły spójną całość. Jednak to nie wszystko co powinien zrobić grafik czy studio kreatywne w Kielcach, które tworzy Twój znak. Kolejną częścią pracy jest przygotowanie księgi znaku. Czy jest to konieczne? Czy warto ją stosować? Dlaczego jest to tak istotny element, który koniecznie musisz mieć?
Spis treści:
- Co to jest księga znaku?
- Co zawiera księga znaku?
- Dlaczego musisz ją mieć?
- Podsumowanie
Co to jest księga znaku?
Księga znaku to nic innego jak instrukcja obsługi logo. Znajdują się w niej wszystkie szczegółowe informacje, których mogą potrzebować użytkownicy znaku. Tworzy się ją po to, by ułatwić im pracę, ale także po to, by logo w każdej sytuacji wyglądało dobrze. Jest to zbiór zasad i regulacji dotyczący używania danego projektu graficznego.
Co zawiera księga znaku?
W księdze znaku musi znaleźć się wiele informacji. Zwykle powinna ona składać się z 7 elementów, jednak jest to kwestia indywidualna i zależy od grafika, który ją przygotowuje. Oto co powinno się w niej znaleźć:
- Opis powstawania logo– w tym miejscu znajdują się główne założenia i cele, które były wytycznymi do stworzenia grafiki.
- Podstawowa oraz alternatywna wersja znaku– jest to najważniejsza część, która zawiera wersję podstawową znaku- zwykle przedstawia się ją zarówno w wersji pionowej, jak i poziomej, dzięki czemu w zależności od ilości miejsca na materiałach reklamowych można używać jej zamiennie. Dodatkowo grafik prezentuje zawsze wersja znaku zarówno na ciemnym, jak i na jasnym tle. Alternatywna wersja logo to nic innego, jak wszystkie wersje znaku dopuszczone do użytku, czyli te z hasłem firmowym, achromatyczne, monochromatyczne, a także skrócone do samego sygnetu.
- Pole ochronne i konstrukcja logo– jest to fragment opisujący poszczególne elementy znaku, pokazuje z jakich części się składa. Dodatkowo określa minimalną przestrzeń wokół logo, która musi zostać niezapełniona.
- Kolorystyka– w tej części określa się kolory danego logo. Aby mieć pewność, że na każdym materiale będą one wyglądały tak samo, zwykle podaje się je w trzech parametrach: CMYK, Pantone i RGB.Kolor jest bardzo ważną częścią każdego znaku, dlatego należy upewnić się, że niezależnie czy logo będzie umieszczone na takich materiałach jak torby papierowe laminowane, czy też wrzucone jako grafika na facebook, będzie wyglądało tak samo dobrze.
- Typografia– tutaj określamy jaką czcionka i w jakiej wielkości zostanie ona użyta. Ma to kluczowe znaczenie w przypadku tworzenia kolejnych elementów, takich jak projekty graficzne materiałów reklamowych w przyszłości.
- Minimalne rozmiary logo firmowego– określamy minimalny rozmiar, w jakim logo może być wykorzystywane. Parametr ten projektanci określają po to, by zapobiec sytuacjom, w których logo jest nieczytelne, co odbija się na wizerunku firmy.
- Niedopuszczalne modyfikacje– jest to ostatnia część, w której pokazane zostają modyfikacje, które nie powinny mieć miejsca, czyli możliwe błędy i złe zastosowania znaku, jak np. przeskalowanie, brak pola ochronnego czy umieszczenie logo na niewłaściwym tle.
Dlaczego musisz ją mieć?
Być może zastanawiasz się, gdzie najlepiej zamówić projekty logo. Kielce są miejscem gdzie z powodzeniem znajdziesz dobrego grafika i będziesz miał pewność, że księga została przygotowana z dbałością o detale projektu logo firmy. Jak widać, jest ona niezbędnym elementem. Informuje o tym jak należy używać danego znaku i chroni przed niepożądanymi sytuacjami.
Dzięki księdze znaku masz gwarancję, że logo będzie poprawnie użytkowane przez wszystkie osoby, które będą miały z nim styczność. Masz pewność, że Twoje logo będzie wyglądało tak samo dobrze na materiałach drukowanych, jak i na gadżetach reklamowych. Dodatkowo powoduje to znaczną oszczędność czasu, ponieważ używając znaku nie musisz za każdym razem zastanawiać się jaką skalę zastosować czy jaki kolor tła podłożyć- zaglądasz do księgi znaku i wiesz!
PODSUMOWANIE
Niezależnie, od tego, czy chodzi nam o doskonałość, czy o siłę, księga znaku musimy zawsze wykonać poprawnie. Dlatego warto zamówić ją u doświadczonych specjalistów. Miejsce, w którym z powodzeniem ich znajdziesz jest agencja marketingowa. Proejkt logo Kielce pod tym względem oferują bardzo szeroki wybór i atrakcyjne ceny.
Brak komentarzy