
28 gru Logo, a Key Visual – czym się różnią i jak wpływają na sukces marki?
LOGO, A KEY VISUAL – CZYM SIĘ RÓŻNIĄ I JAK WPŁYWAJĄ NA SUKCES MARKI?
Obrazy są formatem reklamy, którą nasz mózg przetwarza najszybciej. Dzięki temu to właśnie one najskuteczniej przemawiają do odbiorców. Z tego powodu przedsiębiorcy przy wizualnym kreowaniu marki skupiają się na tworzeniu logo. Jak się jednak okazuje – logo to nie wszystko potrzebujemy key visual.
Równie ważnym – jeśli nie najważniejszym aspektem wyglądu marki jest tak zwany Key Visual. To właśnie dzięki niemu odbiorcy na rynku zaczynają rozpoznawać firmę i kojarzyć ją z konkretnym profilem działalności. Nie umniejszamy tutaj wcale ważności głównego logotypu – stanowi on bowiem swoiste dopełnienie obrazu firmy. Czymże byłby jednak obraz bez tła, pierwszego i drugiego planu oraz kompozycji?
Spis treści:
- Znaczenie Key Visual w marketingu – czyli na czym opierają się projekty graficzne?
- Dlaczego warto nie skupiać się wyłącznie na logotypie?
- Skuteczne logo, a skuteczny Key Visual. Agencja marketingowa Kielce.
- Na czym opierają się profesjonalne projekty logo? Kielce.
- Logo, a Key Visual – podsumowanie.
Znaczenie Key Visual w marketingu – czyli na czym opierają się projekty graficzne?
Każde studio kreatywne Kielce zajmujące się oprawą graficzną danej marki doskonale zdaje sobie sprawę z konieczności zachowania spójności wizualnej. Owa spójność jeśli chodzi o materiały reklamowe nie dotyczy jednak tylko głównej strony internetowej czy siedziby danej firmy – ale w zasadzie wszystkich mediów, na których opiera ona swoje działanie.
To właśnie kompleksowość i spojrzenie globalne jest kluczem do zrozumienia, czym jest Key Visual. Najprościej mówiąc – stanowi on główny motyw przewodni marki jeśli chodzi o wygląd. Łączy w sobie takie elementy jak:
- Kolorystyka (jedna, dwie lub trzy barwy przewodnie)
- Stylistyka (sposób projektowania grafik – np. zastosowanie konkretnych kształtów, charakterystycznych linii itp.)
- Kompozycja (proporcje użycia kolorów i elementów stylistycznych)
Warto zaznaczyć, że logo i Key Visual muszą zawierać jasne i jednoznaczne odwołania względem siebie. Tylko wtedy bowiem materiały reklamowe zaprojektowane przy ich użyciu spełnią swoje zadanie.
Dlaczego warto nie skupiać się wyłącznie na logotypie?
Logo jest swego rodzaju podpisem marki – bezpośrednio kojarzonym z konkretną firmą. Wszystkie materiały reklamowe, ulotki reklamowe, torby papierowe, muszą być spójne. Nie zawsze jednak jego użycie jest uzasadnione. Wstawianie bowiem w każde możliwe miejsce owego podpisu jest dla odbiorców zbyt rażące. Klienci traktują tego rodzaju sygnaturę jako nachalną i zbyt oczywistą.
Właśnie z tego względu tak istotny okazuje się Key Visual. Jest on bowiem na tyle jednoznaczny, aby bez problemu skojarzyć go z konkretną marką. Z drugiej strony jednak stanowi na tyle elastyczną i ogólną formę wizualną, że nie sposób traktować go jako nachalnego czy zbyt dosadnego.
Skuteczne logo, a skuteczny Key Visual. Agencja marketingowa Kielce.
Największym wyzwaniem, przed którym staje każde studio kreatywne, jest zapewnienie skuteczności loga. Projekty graficzne tychże elementów marketingowych muszą być ze sobą spójne i na tyle charakterystyczne, aby zapadały w pamięć i kojarzyły się z daną marką.
Bez względu na to, jakich materiałów reklamowych używa dana firma – mogą to być torby papierowe, długopisy czy broszury – ich celem jest zwiększenie świadomości marki wśród klientów. Profesjonalna agencja marketingowa w Kielcach skupia się na założeniach firmy i jej charakterze. Starają się, aby zarówno kolorystyka, jak i stylistyka grafik odwoływały się do profilu działalności danej marki.
Na czym opierają się profesjonalne projekty logo? Kielce.
Profesjonalne projekty logo w Kielcach oznaczają przede wszystkim prostotę i minimalizm, ale również pewną innowacyjność. Dobre logo może być bez problemu wykorzystane jako grafika na Facebooka, sygnatura bilbordu, plakatu czy nawet firmowego kubka. Z tego względu głównym punktem odniesienia są kształty geometryczne – a najważniejszym kryterium symetria. Mimo zasadniczej oczywistości, okazuje się że to właśnie te dwa kierunki skutkują najlepszymi efektami jeśli chodzi o marketing.
Logo firmowe, a Key Visual – podsumowanie.
Różnica pomiędzy logo, a Key Visual jest zasadnicza. Jeśli jednak chodzi o rolę marketingową i znaczenie dla rozpoznawalności marki – oba te elementy mają ogromne znaczenie i nie można ich pominąć.
Brak komentarzy