
24 sty Nowy projekt logo i Wizytówki. Czyli 3 powody, które mogą Cię skłonić do zmiany.
NOWY PROJEKT LOGO I WIZYTÓWKI. CZYLI 3 POWODY, KTÓRE MOGĄ CIĘ SKŁONIĆ DO ZMIANY.
Kiedy jest odpowiedni moment na nowy projekt logo i wizytówek. Nigdy nie można lekceważyć potęgi logo firmy. Jest to w zasadzie wizerunek, który każda firma pokazuje potencjalnym klientom biznesowym. Musi to być coś niezwykle dobrego w oczach publiczności. Jeżeli posiadasz już logo firmy, masz niezwykłe narzędzie do wykorzystania w swoich działaniach marketingowych. Jednak czy aby na pewno Twojego logo jest wystarczająco dobre? Właściwie jak ustalić czy potrzebna jest przeróbka firmowego logo? I czy aktualizacja logo jest naprawdę istotna w biznesie? Istotne aspekty na które warto zwrócić uwagę zostaną przedstawione poniżej.
Spis treści:
- Obecne projekt logo i wizytówek nie współgra za dobrze z nowoczesnymi social mediami.
- Logo obecnie nie reprezentuje odpowiednio Twojej firmy
- Samodzielnie wykonane logo – mniej atrakcyjne i zbyt skomplikowane
- Gdzie szukać pomocy przy zmianie logo i wizytówek?
Obecne projekt logo i wizytówek nie współgra za dobrze z nowoczesnymi social mediami.
Pierwszym powodem, jaki może skłonić Cię do zmiany logo firmy, jest niekompatybilność ze współczesnymi social mediami tj. facebook czy instagram. Prawdopodobnie projekt Twojego logo dobrze dopasowano do firmy sprzed pięciu czy dziesięciu lat. Jednak to nie daje gwarancji, że to logo jest, obecnie czy będzie w przyszłości, dopasowane. A dokładniej chodzi o to, że Twoje logo może nie współdziałać z różnymi nośnikami marketingowymi. Mowa tutaj o mediach społecznościowych czy poczcie e-mail, z których korzysta się na co dzień. Dobre logo to takie, które da się wykorzystać na wszystkich dostępnych platformach, czy to na papierze firmowym, na ekranie smartfonu, na przykład jako grafika na facebooku.
Logo to niezwykle ważne skojarzenia marki, na które patrzy konsument. Wiele kultowych marek, które istnieją od dziesięcioleci, zmienia swoje logo. Dzieje się tak ponieważ są one świadome aktualnych trendów oraz potrzeb konsumentów. Często, zmienione logo, niewiele różni się od poprzedniego, jednak nowe logo nadaje firmie dopracowany i nowoczesny charakter. Przykładem może być logo Google. Na przestrzeni lat ich logo ewoluowało, ale nie zmieniło się drastycznie.
Logo obecnie nie reprezentuje odpowiednio Twojej firmy
Drugi powód to fakt, że logo nie prezentuje obecnego przesłania Twojej firmy. Z biegiem czasu to normalne, że firma ewoluuje czy dostosowuje się do zmian na rynku. Czasami całkowicie zmienia swoje usługi czy idee. Skuteczne logo firmy musi być wierne obrazowi, który Twoja firma chce prezentować. Idealnie obrazuje istotę tego, o co chodzi w Twoje firmie, a także kierunek w którym ma zmierzać w przyszłości.
Jeżeli Twoje logo, w jakimś stopniu, reprezentuje to czym Twoja firma zajmuje się obecnie. Albo nie chcesz go zmieniać ze względu na pewną rozpoznawalność marki. I tak powinieneś je zmienić. Rzadko kiedy firma traci na odświeżeniu swojego logo. A jest to konieczny zabieg jeżeli firma się przebranżowiła. Zmiana strategiczna to złoty standard, dla którego należy zmienić logo.
Przykładem może być firma która początkowo produkowała jedynie druciane płoty. Jej logo było z tym silnie powiązane. Z czasem zaczęli produkować też furtki, bramy. Później doszły drzwi i okna. Obecnie głównie znana jest z produkcji drzwi i okiem. Niezbędne było zmienienie logo ze względu na zmianę przesłania firmy. Być może Twoja firma też tego wymaga.
Jeżeli firma ewoluowała lub w inny sposób jej funkcja uległa znaczącym zmianom, jest to idealny moment na zmianę logo, aby wyrazić i zaprezentować nową rzeczywistość.
Samodzielnie wykonane logo – mniej atrakcyjne i zbyt skomplikowane
Trzecim powodem, dzięki któremu zrobimy nowy projekt logo i wizytówek, jest jakość wykonania aktualnego logo. Być może, obecne lego Twojej firmy, zostało zaprojektowane przez Ciebie na samym początku jej istnienia. Jednak czasami, nie zawsze, oznacza to, że jakość logo może być podrzędna. Na współczesnym rynku, wrażliwym na obrazy, koniecznie trzeba postawić na naprawdę profesjonalnie wyglądające logo. Dobrze zaprojektowane logo wspiera Ciebie oraz Twoją firmę w reklamie. W każdym razie, istotny jest wygląd. Każdy pragnie by jego firma w oczach potencjalnych klientów wyglądała rzetelnie, inteligentnie i niezawodnie.
Niekiedy, logo wykonane przez profesjonalną firmę, nie jest zbyt atrakcyjne w porównaniu do konkurencji. To jeden z bardzo kłopotliwych szczegółów, których każdy chce uniknąć. Jeśli Twoje logo mniej imponuje niż konkurencyjne, nie powinno być zaskoczeniem, że klienci przechodzą dalej. Jeżeli rozbieżność pomiędzy Tobą, a konkurencją, jest zauważalna, konieczna będzie zmiana szaty graficznej.
Podobne odczucia potencjalnych klientów budzą zbyt skomplikowane logo. Bardzo rozbudowane i skomplikowane logo to niezwykle duży kłopot dla klientów i odwiedzających Twoje media społecznościowe. Dobre logo musi nie tylko zobrazować o co chodzi w Twojej firmie, ale powinno być również wystarczająco proste. Taki zabieg sprawia, że dużo przyjemniej się na nie patrzy i jest bardziej przyswajalne.
Idealnym przykładem samodzielnie wykonanego logo, zbyt skomplikowanego, jest oryginalne, przesadnie ozdobne logo Apple Computers. Jeden ze współzałożycieli sam je zaprojektował – przedstawiało Izaaka Newtona siedzącego pod jabłonią. Obecnie logo to nie pasowałoby do firmy komputerowej, która ciągle próbuje udoskonalać swoje produkty i zagłębiać się w przyszłość.
Gdzie szukać pomocy przy zmianie logo i wizytówek?
Posiadanie profesjonalnego logo firmy jest niezwykle istotne dla Twojej firmy. Jeśli chcesz przyciągnąć klientów lub wejść odpowiednio na rynek. Albo chcesz po prostu zmierzyć się z konkurencją. Posiadanie naprawdę atrakcyjnego logo biznesowego może to wszystko ułatwić. Profesjonalne agencje pomagają w skutecznym budowaniu marki. Zaczynają od podstaw, takich jak efektywne projekt logo i wizytówek.
Wiele branż jest przepełnionych, jednak to nie oznacza, że Twoja firma nie może wyróżniać się z tłumu. Odpowiednie studio kreatywne Kielce pomorze skutecznie przebudować i przygotować niezwykłe projekty logo Kielce. Spersonalizowane i dostosowane do potrzeb Twojej marki logo, będzie świetnym znakiem rozpoznawczym. Nowe logo można nanieść na przykład na roll up reklamowy czy projekt graficzny ulotki. Interesującym projektem są również własne torby papierowe z logo firmowym. Profesjonalna agencja marketingowa Kielce przygotuje także materiały reklamowe oraz przeróżne projekty graficzne.
Logo to jeden z kluczowych aspektów tworzenia marki. Często to pierwsza rzecz, do której odnosi się konsument, wspominając o produkcie lub kategorii produktów. Marketingowcy uważają, że każdorazowo logo może wpływać na konsumentów już na poziomie podświadomości. Dodatkowo jest w stanie sprawić, że Twoja marka będzie preferowanym wyborem, gdy tylko uda się wniknąć do ich umysłów. Dobra zmiana logo firmowego jest w stanie pomóc w tworzeniu nowych perspektyw.
Brak komentarzy