
15 cze Rebranding marki – Kiedy należy go zrobić?
REBRANDING MARKI – KIEDY NALEŻY GO ZROBIĆ?
Moment, kiedy firma decyduje się na rebranding, często jest punktem zwrotnym w jej dalszym rozwoju. Przemyślane i dobrze zaplanowane działania w celu odświeżenia marki mogą przynieść duże korzyści w postaci nowych klientów. Kiedy jest najlepszy moment na rebranding? Co zrobić, aby zmiany wyszły naszej firmie na korzyść?
Czym jest rebranding marki?
Zakładając firmę mamy zazwyczaj klarowną wizję tego, na czym będziemy zarabiać, jakich wartości przestrzegać i jakie emocje wzbudzać w klientach. Na tej podstawie budujemy fundamenty pod naszą markę. Tworzymy jej strategię biznesową oraz wizerunek, na który składają się takie elementy, jak:
- odpowiednia kolorystyka marki,
- charakterystyczne logo,
- czytelne oznaczenia naszych produktów,
- dopasowane do oferty opakowania,
- profile w social media, prowadzone w sposób spójny z kolorystyką i planami firmy,
- materiały marketingowe kojarzące się z marką,
- wizerunek naszych pracowników i pomieszczeń firmowych.
Czynników wpływających na wizerunek marki jest jeszcze znacznie więcej i budowanie go, to proces zajmujący czasami wiele lat. Czasami okazuje się, że mimo wszelkich starań nie jesteśmy zadowoleni z tego, jak pozycjonuje się nasza marka na rynku. Nie podoba nam się również to, jak wypadamy w oczach klientów na tle konkurencji. Wtedy właśnie jest najlepszy moment na rebranding, czyli proces zmian wyżej wspomnianych składowych naszego wizerunku na odświeżoną lub nową wersję. Rebrandingiem możemy również objąć całą firmę, poczynając od jej zasadniczej strategii, poprzez wartości, aż do jej finalnego wizerunku. Najczęściej jednak firmy zaczynają właśnie od poprawy wizerunku, robiąc rebranding logo i pozostałych materiałów do komunikacji z klientem.
Rebranding marki – kiedy jest konieczny?
Najczęstszą przyczyną rebrandingu jest to, że strategia i wizerunek firmy są kompletnie niespójne. Nasze założenia biznesowe nie są realizowane, ponieważ nie udaje nam się dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej klientów. Możliwe, że nie jesteśmy wystarczająco precyzyjni w przekazie jaki wysyłamy do naszych odbiorców i nie zapadamy im w pamięć. Klienci nie postrzegają nas wtedy jako markę godną zaufania. Wyobraźmy sobie firmę, która z założenia biznesowego miała być skierowana do klientów z sektora B2B. Jeśli posiada ona nieprofesjonalne i niespójne z profilem działalności logo oraz niedopasowane materiały marketingowe to zostanie odebrana jako niewiarygodna. Warto więc wtedy przemyśleć kwestię rebrandingu. Możemy sprawdzić jakie są trendy w logo w 2021 roku dla naszej branży i zatrudnić profesjonalną firmę, która nam to nowe logo stworzy. W pakiecie zadba ona też o spójność wszystkich materiałów marketingowych jakie docierają od nas do klienta.
Kolejna sytuacja, która powinna nas skłonić do rebrandingu, to posiadanie nieestetycznego, staroświeckiego logo, które nie wpisuje się w aktualne trendy. Zwróćmy uwagę, że nawet tak potężne marki jak Pepsi, Lego czy Peugeot wielokrotnie zmieniały swoje logo, albo je odświeżały. Nie tylko to tym markom nie zaszkodziło, ale wręcz pokazało, że potrafią one iść z duchem czasu i nie zostają w tyle za konkurencją. Jeśli więc rozważamy rebranding naszej firmy, to właśnie nowe logo powinno być na pierwszym miejscu rzeczy do odświeżenia lub zmiany. Wiedząc już jakie są trendy w logo w 2021, dostosujmy nasz brand do wymogów aktualnego rynku. Pokażemy dzięki temu naszym odbiorcom, że jesteśmy nowoczesną i profesjonalną firmą.
Rebranding marki – nowe logo i co dalej?
Sprawny i zakończony sukcesem rebranding wymaga od nas dużego zaangażowania i właściwego rozplanowania działań. Nie chcielibyśmy przecież znów popełnić błędów przeszłości i wydać pieniędzy na nieskuteczne kroki. Dlatego też poświęćmy chwilę czasu na analizę naszej strategii, opracowanie koncepcji naszej marki i jej głównych założeń. Niech strategia i wizerunek naszego brandu idą wreszcie w parze i przynoszą nam oczekiwane zyski. Istotnym aspektem jest to, abyśmy tworzyli tak kluczowe dla funkcjonowania naszej firmy kwestie w oparciu o wiedzę i doświadczenie profesjonalistów. Oni doskonale znają rynek oraz potrafią nam doradzić w sprawach, o których my nie mamy pojęcia.
Mamy do dyspozycji bardzo wiele firm wspierających marki w rebrandingu. Jak znaleźć tą właściwą? Na początek wystarczy wyszukiwarka Google i dobry research. Jeśli prowadzimy działalność na przykład w Kielcach, to wystarczy wpisać hasło “projekt logo Kielce”. Tym sposobem otrzymamy całą listę lokalnych firm, które pomogą nam stworzyć profesjonalny i spójny wizerunek marki. Warto szukać takich firm najpierw na lokalnym rynku, ponieważ ułatwi nam to kontakt i ustalenie szczegółów współpracy. Poza tym wspierając lokalnych przedsiębiorców, budujemy listę partnerów, która być może jeszcze lepiej wpłynie na wizerunek naszej marki w przyszłości. Warto również wziąć pod uwagę, że samo nowe logo nie wystarczy, żeby zrobić solidny rebranding. Dlatego też warto zatrudnić firmę, która oprócz logo stworzy dla nas wszystkie materiały marketingowe oraz zaproponuje nowe ciekawe rozwiązania. Może to być na przykład papier bibułkowy z naszym logo do pakowania produktów lub nowe etykiety produktowe czy wizytówki. Wszystkie te kroki pozwolą naszej marce zyskać nowy, profesjonalny i przede wszystkim spójny wizerunek. Dzięki temu nasza firma będzie mogła zaistnieć w świadomości klientów i zacząć przynosić większe zyski.
Brak komentarzy