
06 gru Projekt logo czyli trendy na 2021 rok.
Projekt logo czyli trendy na 2021 rok.
Ucieczka w czasie od rozpętanego w marcu wirusa przysparza nadziei, do zdobycia leku, aby ponownie wrócić pod skrzydła biznesowych spotkań oraz burzy mózgu przy kolejnych kreatywnych spotkaniach. Końcówka roku w branży kreatywnej zawsze jest intensywna. Liczne zlecenia na kampanie promocyjne, wizualizacje zabierają nam czas na sprawdzenie najnowszych trendów. Dlatego z przyjemnością agencja marketingowa w Kielcach przygotowała, trendy na projekt logo na 2021 rok, które odnajdziemy w nowoczesnych materiałach reklamowych oraz projektach graficznych.
Spis treści:
- Przegląd trendu 2020
- Logo inspirowane witrażami
- Ilustracja w perspektywie
- Minimalistyczna geometria
- Kontrastujące fonty
- Portret lub avatar w logo
- Doskonałość symetrii
- Podsumowanie
Przegląd trendów w projektach logo z 2020 roku.
Większość kreacji w logo z 2020 roku możemy zamknąć w kilku ciekawych propozycjach. Graficy stworzyli balans pomiędzy minimalizmem a wyrazistością elementów. Każde studio kreatywne Kielce projektowało kompozycje geometryczne, które już od kilku dobrych lat nie schodzą ze sceny. Jest to pewne założenie projektowe, które wraz z niestandardowymi fontami brylowało w 2020 roku. Ciekawą alternatywą od pracy z krojami pisma, była droga ucieczki od tekstu. Litery zaczęły chować swój pierwotny kształt linii, projektanci pomijali litery oraz pozwalali zanikać kolorom.
Projekt Logo inspirowane witrażami
Projektowanie loga to stosunkowo nowoczesny sposób przedstawiania marki, który cały czas czerpie garściami inspiracje ze źródeł z historii sztuki. Jednym z takich propozycji na 2021 rok, tak zwana technika witrażowa, która już odświeżyła nie jedno logo.
Ostro odseparowane barwy, tworzą odłamki, które wręcz samoistnie w swoim znaczeniu nawiązują do surrealizmu Moneta. Ten styl to niemal idealna odpowiedź, na oczekiwania marek, łączących produkt z widokami natury. Geneza witraży wywodzi się z przepięknych kompozycji kościelnych. Dlatego sięgnięcie po tę technikę pozwoli nadać grafikę świetności i sakramentalności.
Ilustracja w perspektywie
Najwspanialszy projekt logo według projektanta Lindon Leader to połączenie prostoty i przejrzystości. Dopiero umiejętne potraktowanie tych cech przez studio kreatywne pozwala na efektywne komunikowanie złożoności tożsamości marki. Efektem tego stało się traktowanie logo w sposób minimalistyczny i płaski.
Z tym pojęciem myślowym żaden projektant nie zamierza walczyć. Choć rok 2020 przyniesie pewne odświeżenie. Popularnym trendem jest sięgnięcie do wycofanej ze stołów kreślarskich perspektywy liniowej, krzywizn czy skrócenia perspektywicznego. Projekty logo ponownie staną się wklęsłe, wypukłe, a nawet trójwymiarowe.
Efektem tego trendu są marki dosłownie wyskakujące ze stron, ale tracąc cech projektowania pół płaskiego.

Minimalistyczna geometria
Kształt jest jednym z podstawowych narzędzi projektanta, po który zawsze sięga podczas pracy. Jednak w przeszłości często najprostsze elementy takie jak trójkąt, koło czy prostokąt były wycofywane z projektów. Projekt logo w 2021 roku wrócą w swojej czystej postaci.
Pedantyczne trzymanie się minimalizmu bryły pozwala, na większą swobodę w kwestii doboru kolorów, o tym jak jak dobrać kolory przeczytasz tutaj. . Dzięki temu marki otaczające się konkretną barwą zyskują w projektach graficznych materiałów reklamowych, aurę wykalkulowane powściągliwości.
Dodatkowym plusem takiego projektowania jest łatwa możliwość gry perspektywicznego. Poprzez nakładanie się kolorów i prostych brył, jesteśmy w stanie zaproponować nowoczesny projekt klientowi.
W świecie, gdzie grafika na facebook’u wertowana jest w ekspresowym tempie, to minimalistyczny symbol, podkreślony charakterystycznym kolorem o powściągliwym kształcie, nie może być niezauważony.

Kontrastujące fonty
Projekty opierające swoją siłę charakter kroju pisma stały się już popularnym rozwiązaniem dla marek chcących solidnej komunikacji. Niestety jest to propozycje często niedające miejsca na popisy kreatywny. W roku 2021, takie grafiku typu wordmarks, dostaną pewnego odświeżenia. Ich styl zostanie podważony, przez dodanie jednego na pozór niepasującego elementu.
Przykładem takich projektów jest wyróżnienie danej puncy, litery albo całego wyrazu w charakterystyczny sposób dla marki. Może to wynikać z ekologicznego podejścia firmy, gdzie punca litery “O” zmieni się w typową kroplę, albo z faktu, że firma to restauracja sushi i typowe dla tego lokalu pałeczki, znajdą się w specjalnie zaprojektowanej literze “H”.
Takie logo staje się uniwersalnym symbolem marki, które odnajdzie się w materiałach reklamowych, czy to na torbach papierowych z nadrukiem w sklepach, czy to na szyldach reklamowych, nie tylko przez charakter, ale także, przez tani koszt wykonania.
Realistyczny portret lub avatar w projekcie logo
Każdy człowiek z łatwością wyszukuje rysy twarzy innego człowieka. Użycie realistycznych portretów pozwoli, aby materiały reklamowe zostały od razu podpisane przed twarz właściciela, czy zaufanej maskotki marki. Dodatkowym atutem jest fakt, że podczas komunikacji marketingowej na grafikach na Facebook’u algorytm promuje zdjęcia i grafiki, na których widnieją konkretne osoby.
Wkomponowanie twarzy w logo powoduje niemal natychmiastowy kontakt z marką. Może być to podkreślenie kultury, płci oraz grupy wiekowej, osób, do której jest kierowany całościowy przekaz marki.
Doskonałość symetrii
Ostatnim prezentowanym przez nas trendem jest podparcie logo o stabilną i zaufaną symetrię. Przypomina nam ona o sile projektów architektonicznych, gdzie symetryczne budowle wznoszone są na wiele metrów w górę. Stojąc twardo na ziemi, budynek taki oddaje nam siłę przewidywalności.
Nieskazitelna symetria sprawia, że logo wydaje się zarówno mało skomplikowane, jak i niesamowicie uporządkowane. Choć symetria to powszechna technika, to widać jak odnajduje się, w ręcznie rysowanych logo.
PODSUMOWANIE
Niezależnie, od tego, czy chodzi o doskonałość, czy o siłę, do której dąży dana marka, to pewne jest, że architektura i projekt logo w 2021 zostanie zbudowana, tak, aby wytrzymać próbę czasu.
Brak komentarzy