
21 lip Strategia komunikacji marki dla dewelopera
Strategia komunikacji marki dla dewelopera
Opracowanie strategii komunikacji marki dla dewelopera jest niezbędne dla sukcesu nowego lub istniejącego biznesu. Aby rozpocząć, musisz zdefiniować swoją docelową grupę odbiorców. Następnie musisz określić osobowość swojej marki. Ostatecznie, marka powinna odzwierciedlać osobowość dewelopera. Strategia komunikacji marki dla dewelopera powinna zawierać następujące elementy:
Segmentacja publiczności
Istnieje wiele korzyści z segmentacji publiczności dla komunikacji marki. Na początek pozwala ona na bardziej precyzyjne kierowanie komunikatów. Jest to o wiele bardziej opłacalne niż wysyłanie tego samego komunikatu do wszystkich odbiorców, co może być nieefektywne i zawodne. Dodatkowo segmentacja odbiorców pozwala na tworzenie niszowych kampanii marketingowych, które kierują się do grup niszowych, z którymi prawdopodobnie będziesz miał dobre relacje. A jeśli chcesz zwiększyć współczynnik konwersji, segmentacja widowni jest idealnym wyborem.
Segmentowanie według geografii to kolejny świetny sposób na ukierunkowanie odbiorców. Deweloper może segmentować odbiorców na podstawie miejsca zamieszkania, według kodu pocztowego, czy według wieku. Wynika z tej segmentacji że mocniej angażują spersonalizowane reklamy niż sama wiadomość skierowana do ogólnie wszystkich. Na przykład, deweloper może kierować komunikaty do przyszłego klienta w ich własnym regionie podczas sezonu wynajmu, gdzie rynek mieszkaniowy jest nastawiony na ludzi wynajmujących mieszkania.
Główne przesłanie
Główny przekaz strategii komunikacji marki dla dewelopera jest kluczowy dla zapewnienia jej spójności we wszystkich kanałach. Powinien być prosty i nieskomplikowany, a jego celem powinno być pozyskanie lojalnej grupy odbiorców. Marka deweloperska powinna dawać tego przykład, czyniąc swoje usługi jasnymi, prostymi i uczciwymi. Jest to jasny przekaz dla marki, której przez lata udało się zbudować lojalne grono odbiorców.
Ten podstawowy komunikat nie jest namacalny, ale powinien być kompleksowy i dostosowany do grupy docelowej. Deweloper musi zapewnić, że jest to istotne dla jego lub jej grupy docelowej, i że jest skierowany do nich. Pomoże to upewnić się, że jego wiadomość nie zostanie utracona w hałasie. Twórca musi mieć jasność co do tego przesłania, aby miało ono pozytywny wpływ na odbiorców.
Wytyczne projektowe
Tożsamość marki powinna być udokumentowana w zestawie wytycznych projektowych dla każdego z osobna. Każda nowa wizytówka mogła być wykonana z odpowiednim poziomem spójności marki. Niektóre marki tworzą przewodnik projektowy z elementami, których chcą używać, takimi jak kolory i wykończenia papieru. Inne marki mają wytyczne dotyczące drukowania wizytówek i notują te rzeczy, aby móc je w przyszłości wykorzystać. Inne marki tworzą również aktywa mediów społecznościowych, takie jak haczyk na Twitterze i strona na Facebooku.
Marketing sieciowy
Wykorzystanie marketingu treści jako strategii komunikacji marki deweloperskiej wymaga dużej ilości planowania i wiedzy na temat grupy docelowej. Dzieje się tak dlatego, że chcesz dotrzeć do właściwych osób z odpowiednim produktem i rozwiązaniami. Publiczność dewelopera może różnić się od publiczności innych deweloperów. Marketing sieciowy będzie skuteczny, jeśli będzie dostosowany do ich potrzeb. Znajomość swojej bazy klientów jest niezbędna do skutecznego marketingu w social media.
Opracowanie strategii marketingu sieciowego wymaga dokładnego zrozumienia docelowych odbiorców i własnych celów biznesowych. Strategia marki to także logo.Marketing treści może pomóc Twojemu deweloperowi zdobyć świadomość i uwagę dla nowej usługi, a także może zwiększyć konwersje. Dla klientów strategie marketingu treści tworzy się indywiudalnie, niejednakowo, można jednak znaleźć pewne najlepsze praktyki w marketingu treści. Na przykład, jedna strategia może być bardziej skuteczna dla firmy z branży nieruchomości niż inna, podczas gdy inna może działać dla bazy klientów dewelopera.
Marketing w mediach społecznościowych
Media społecznościowe odgrywają niezwykłą rolę w budowaniu marki i są istotnym elementem sposobu prowadzenia biznesu. Reputację marki jest często określamy po przez to, jak ludzie reagują na komunikację marki. Przekracza takie działy jak sprzedaż, HR i obsługa klienta. Jeśli nie zrozumiesz siły mediów społecznościowych i nie będziesz monitorować tego, co mówią ludzie, nie będziesz w stanie wpłynąć na rozmowę i upewnić się, że Twoje kluczowe przesłania są słyszalne.
Istnieje kilka sposobów podejścia do mediów społecznościowych dla marketingu deweloperskiego. Facebook jest największą i najbardziej ugruntowaną siecią społecznościową, uruchomioną w 2004 roku. Oferuje wiele możliwości organicznych, oraz zaawansowane narzędzia reklamowe.
Brak komentarzy