
04 sty 8 Cech skutecznej ulotki
8 CECH SKUTECZNEJ ULOTKI
Ulotki reklamowe to niewielkie, papierowe informacje o ofercie firmy lub akcji, kierowana do konkretnej grupy odbiorców. Jej forma oraz treść powinny stanowić dla nich atrakcyjny, chwytliwy materiał, na który zwrócą uwagę i skorzystają z informacji, w niej zawartych. Czy większość ulotek rzeczywiście ląduje w koszu na śmieci jeszcze przed przeczytaniem zawartej na niej treści? Niestety tak. Powodem jest stereotyp nudnej, standardowej ulotki reklamowej, która nie ma w sobie nic ciekawego do przekazania. Kolejny kawałek papieru, wręczony z rąk osoby, nie mającej pojęcia o ofercie, która prezentuje lub została ubrana w żenujący strój promocyjny? Nie pozwól sobie na to, aby klienci kojarzyli Twoją markę z promocją za pomocą niskiej jakości, nic niewnoszących ulotek. Dowiedz się, jak przygotować ulotkę, aby się wyróżnić na starcie, w trakcie zapoznawania się potencjalnego klienta z Twoją ofertą i podczas działania w celu skorzystania z oferty. Oto osiem, niezawodnych elementów, wpływających na skuteczność i pozytywny odbiór ulotki reklamowej. Pamiętaj że wizytówki, też są bardzo ważne poradnik jak je wybrać znajdziesz tutaj.
Spis treści:
- Jakość ma znaczenie
- Wyróżnij się nietypowością
- Chwytliwe hasło reklamowe zostanie zapamiętane
- Obiecana korzyść najlepszym sposobem na zainteresowanie klienta
- Atrakcyjna grafika, mała ilość tekstu
- Wezwij do działania, czyli skuteczność call to action
- Bonus dzięki ulotce – niech będzie potrzebna
- Trafiaj w punkt – adresuj do konkretnej grupy osób
1. Jakość ma znaczenie
Jak zachowałbyś się, gdyby osoba, zajmująca się dystrybucją materiałów reklamowych wsunęła do Twojej dłoni zwykłą, śliską ulotkę z nadrukowaną treścią? Z największym prawdopodobieństwem nie spojrzałbyś w jej kierunku, a zgniótł i oczekiwał napotkania kosza na odpady. Zła jakość papieru, wiążąca się z ekonomicznym podejściem do strategii marketingowej jest minusem już na starcie. Niewielka grupa osób przeczyta treść ulotki reklamowe i zainteresuje się ofertą. Twoja ulotka powinna zostać wydrukowana na wysokiej jakości papierze, najlepiej, aby była sztywna i matowa, z dodatkami w postaci złoceń, posrebrzeń i innych, nowoczesnych metod obróbki papieru. Studio kreatywne, zajmujące się projektami graficznymi ulotek z pewnością zaproponuje odpowiednie rozwiązanie.
2. Wyróżnij się nietypowością ulotki reklamowe
Projekt graficzny ulotki reklamowej musi być nietypowy. Jeśli będzie to standardowy format w prostokątnym kształcie, niewiele osób zwróci na nią uwagę. Materiały reklamowe muszą się wyróżniać. Zadbaj o nietypowy kształt. Niech ze standardowego prostokąta coś wystaje, niech ulotka się rozkłada, a w jej wnętrzu znajduje się coś niespodziewanego. Pomysłów jest wiele, agencja marketingowa w Kielcach z pewnością sprosta takiemu wyzwaniu. Twoja ulotka musi być inna niż wszystkie, co widać jeszcze zanim potencjalny klient zajrzy do środka. Jej kształt w dużej mierze zdecyduje o tym, czy w ogóle zajrzy do wnętrza.
3. Chwytliwe hasło reklamowe zostanie zapamiętane
Zainteresuj odbiorcę chwytliwym hasłem reklamowym. Może być ponadczasowe, może nawiązywać do aktualnych tendencji lub rymowane. Niech trafi do świadomości i podświadomości odbiorcy i utkwi w nich na długo, aby myślał o ulotce, do której koniecznie musi jeszcze zajrzeć. Jeśli zainteresujesz odbiorcę hasłem reklamowym, będzie ciekaw, co znajdzie się w dalszej części ulotki. Hasło reklamowe – jego wymyślenie, jest częścią pracy specjalistów z agencji reklamowej. Wybierz agencję, która nie zawiedzie Twojego zaufania i przygotuje najlepsze ulotki reklamowe.
4. Obiecana korzyść najlepszym sposobem na zainteresowanie klienta
Dziś mamy do czynienia z ogromną konkurencją w każdej branży. Między innymi dlatego chcesz promować swoją firmę za pomocą ulotek reklamowych. Chcesz się wyróżnić i zapewnić swojej marce pierwszeństwo w wyborach klientów, do których kierujesz ofertę. Obiecaj im korzyść, jeśli skorzystają z Twojej propozycji. Projekty graficzne z widoczną korzyścią to strzał w dziesiątkę. Osoby, które będą miały w dłoniach ulotkę Twojej firmy, wzrokiem będą poszukiwały nie tylko chwytliwego sloganu, ale i krótkich informacji o korzyściach, jakie spłyną na nich po wizycie w Twoim punkcie. Działaj skutecznie, adresując ofertę do klientów, którym pragniesz coś ofiarować w zamian za zainteresowanie ofertą. Jeśli masz w swojej ofercie najlepszy, bezkonkurencyjny, najnowocześniejszy produkt, obiecaj potencjalnemu klientowi możliwość zobaczenia go na żywo, atrakcyjną zniżkę na zakup lub gratis.
5. Atrakcyjna grafika ulotki reklamowej, mała ilość tekstu
Grafika powinna zajmować większą część ulotki i wykazywać się nowoczesnością, gustownym stylem, dopasowanym do grona potencjalnych odbiorców. Jeśli przedmiotem reklamy za pomocą ulotki jest warsztat samochodowy, z pewnością nowoczesny zadruk w kwiaty nie wzbudzi zainteresowania klientów. Z kolei oferta kwiaciarni nie spotka się z uznaniem, jeżeli będzie na ulotce długa lista oferowanych produktów, nudny tekst, zajmujący więcej, niż połowę przestrzeni ulotki oraz niewielkie dane adresowe i telefoniczne. Ulotka musi zachęcać do zainteresowania się ofertą i krótko przedstawić to, co Cię wyróżnia. Jeśli prowadzisz dostawę kwiatów na telefon zaakcentuj to w haśle reklamowym lub jako element korzyści dla klienta.
6. Wezwij do działania, czyli skuteczność call to action ulotki reklamowe
Skuteczne są hasła, wzywające odbiorcę do działania. Jeśli w końcowym fragmencie ulotki znajdują się dane kontaktowe, zanim ktoś je odczyta, przekaż mu jasno i wyraźnie, że są zamieszczone po to, by z nich skorzystać. Jeśli z ulotką przyznajesz rabat, poinformuj aby skorzystał z niego w określonym czasie. Dla tych niezdecydowanych zwrot call to action potrafi zdziałać wiele.
7. Bonus dzięki ulotce reklamowej – niech będzie potrzebna
Jak wcześniej już zostało wspomniane, doprowadź do tego, aby ulotka była potrzebna. Skuteczna ulotka to niezbędna ulotka. Niech dzięki niej przyszły klient uzyska dodatkowy rabat lub inny profit. Zaprojektowanie ulotki w taki sposób, aby potencjalny klient chciał mieć ją przy sobie, aby zajrzeć do niej podczas składania zamówienia lub poszukiwania krótkiej informacji o firmie to w pełni udany element strategii reklamowej marki.
8. Trafiaj w punkt – adresuj do konkretnej grupy osób swoje ulotki reklamowe
Reklama dla każdego może okazać się przekazem do niczego. Skuteczna strategia adresowana jest do konkretne grupy odbiorców, dotyczy to również ulotki. Aby uzyskać zainteresowanie odbiorców musisz wykonać projekt ulotki reklamowe lub zlecić go agencji marketingowej, która wykaże się profesjonalizmem i skutecznością. Nie można jednak zapominać o elementach, które wyróżnią Twoją markę. Dlaczego ulotka jest kierowana do konkretnej grupy osób? Niech jej forma i treść łączą wszystkie osiem zasad, a skuteczność Twojej kampanii przedłoży się na zakładany wzrost zysków.
Brak komentarzy