
22 lis Ekskluzywne wizytówki, czyli poznaj letterpress
EKSKLUZYWNE WIZYTÓWKI, CZYLI POZNAJ LETTERPRESS
Prowadząc firmę lub nawet jednoosobową działalność gospodarczą, dobrze jest pomyśleć o własnej wizytówce. To właśnie na niej umieszczamy dane do kontaktu dla naszych klientów. Mnogość rozwiązań na rynku potrafi wprawić o prawdziwy zawrót głowy. Czasami trudno jest zdecydować, który rodzaj wizytówki wybrać. Jedną z ciekawszych opcji mogą być wizytówki letterpress. Co to takiego? Odpowiedź umieszczamy poniżej!
Letterpress – co to takiego?
Letterpress, czyli druk typograficzny to jedna z najstarszych metod drukarskich. Warto wiedzieć, że pojawiła się już podczas życia Guttenberga, który zaprojektował prasę drukarską. Przy pracy nad takim projektem korzysta się ze specjalnych, metalowych matryc. Są one dociskane do papieru, przez co odciskają wzór pożądanego przez nas nadruku. Jednocześnie podczas samego dociskania tłoczą farbę, co w efekcie daje wyczuwalny pod palcami, elegancki i jednocześnie wyróżniający się nadruk.
Najczęściej pracując z opisywaną techniką, wykorzystuje się papier ryżowy, bambusowy lub bawełniany. Dobrze sprawdzają się także wszystkie faktury ozdobne, które pozwalają na estetyczne wyróżnienie wytłoczonego napisu.
Wizytówki letterpress – poznaj cechy charakterystyczne
Dobrze zaprojektowana i wykonana wizytówka, bez wątpienia powinna zwracać uwagę klienta. Właśnie dlatego korzystając z takiej metody druku, nie można zapomnieć o podstawowych elementach, takich jak:
- zastosowaniu światłocienia – podkreśli trójwymiarowość wydruku,
- prostocie nadruku – nadaje oczekiwanej elegancji,
- minimalizmie w doborze kolorów – zazwyczaj wybieranych jest od jednego do trzech kolorów.
Takie połączenie sprawia, że wykonany element jest nie tylko estetyczny, ale również skutecznie przyciąga wzrok. Warto podkreślić, że to w przypadku wizytówek jest niezmiernie ważne!
Na co zwrócić uwagę przy takim druku?
Wizytówki letterpress to bez wątpienia idealna opcja na skutecznie wyróżnienie się na tle konkurencji. Niebanalna faktura, elegancja oraz wytłoczony nadruk bez wątpienia przyciągają wzrok. Na co jednak zwrócić uwagę przy projektowaniu takiej właśnie wizytówki? Do najważniejszych punktów zaliczamy papier, wielkość grafik i liter, rozmieszczenie poszczególnych elementów i kolorystykę. Co wybrać, aby projekt był kompletny. Dobrze wykonany? Zobaczmy!
Bardzo ważna gramatura i kolor papieru
Podczas wykonywania pracy stosuje się różne gramatury papieru. Podstawowa zasada jest jednak bardzo prosta. Grubszy papier pozwala na stworzenie głębszego tłoczenia. Dla maksymalnej głębokości tłoczenia, która zazwyczaj wynosi 0,7 mm, wybiera się papier o grubości co najmniej 1 mm (gramatura około 500 – 600 g/m²). Natomiast dla papierów o gramaturze w przedziale 300 – 400 g/m², maksymalne tłoczenie nie powinno być głębsze niż 0,35 mm.
Oczywiście nie można zapomnieć również o dobraniu odpowiedniej kolorystyki samego papieru. Jest to konieczne, ponieważ dopiero połączenie odcieni i odpowiednia głębokość tłoczenia daje najlepsze efekty. Wizytówki letterpress wykonywane są zazwyczaj na jasnych kolorach, które są przejrzyste i przyjazne dla oka.
Optymalne rozmieszczenie elementów
Nawet najbardziej precyzyjny druk może być niewystarczający w przypadku źle wykonanego projektu. W przypadku metody letterpress konieczne jest zachowanie większych odstępów między poszczególnymi literami. Jest to spowodowane budową matrycy, której części wypukłe mają kształt stożka o 45 – stopniowym nachyleniu. Wymaga to więcej miejsca, aby wykonać precyzyjne tłoczenie, które będzie prezentowało się estetycznie.
Odpowiednia wielkość grafik oraz liter
Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na grubość linii, która nie powinna być mniejsza niż 0,2 punktu. Dobrze również wiedzieć, że w przypadku druku na jasnym papierze, bardzo dobrze sprawdzą się wszelkie cienkie kontury i czcionki. To właśnie one nadają pożądanej przez nas elegancji, a nawet ekskluzywności.
Dopasowanie kolorystyki
Decydując się na druk metodą letterpress, trzeba wiedzieć, że ta metoda nie pozwoli na wykonanie półtonów czy też gradientów. To rozwiązanie opierające się przede wszystkim na minimalizmie. Podczas samej pracy wykorzystuje się farby przezroczyste. Są one lepiej wchłaniane przez papier, jednak sam nadruk nie będzie tak intensywny, jak w przypadku druku cyfrowego. Co ciekawe, korzystając z takiego rozwiązania, nie możemy oczekiwać idealnej powtarzalności uzyskanych barw, na każdej wizytówce. Ostateczny efekt jest zależny od wielu czynników, takich jak siła docisku maszyny, gramatura papieru, ilość farby na matrycy czy nawet od przebiegu samej maszyny. To właśnie te elementy pozwalają stworzyć oryginalne rozwiązanie, które nas wyróżni.
Wizytówki Kielce – wybierz ekskluzywny druk metodą letterpress
Metoda letterpress to bez wątpienia jedno z ciekawszych rozwiązań, które wybierane jest przez wiele firm. Minimalizm, prostota i elegancja przyciągają wzrok i są dobrze odbierane przez klientów. Warto więc postawić na rozwiązanie, które przyniesie korzyści również dla Ciebie.
Poszukujesz dobrze wykonanego nadruku metodą letterpress i jesteś z województwa świętokrzyskiego? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość! Wpisując hasło „wizytówki Kielce”, trafiłeś w dobre ręce! Wykonamy dla Ciebie nawet najbardziej wymagające zamówienie, które spełni wszystkie Twoje oczekiwania. Nie czekaj i ciesz się ekskluzywną wizytówką, która stanie się ważnym elementem Twojej firmy.
Brak komentarzy