Jaka powinna być idealna wizytówka? cechy skutecznej wizytówki
IDEALNA WIZYTÓWKA

Jaka powinna być idealna wizytówka? cechy skutecznej wizytówki

Jaka powinna być idealna wizytówka? cechy skutecznej wizytówki

Czy idealna wizytówka to mit? Sporo osób wątpi w skuteczność wizytówek czy ulotek. Pomimo tego mamy ciągle do czynienia z taką formą reklamy. Ale czy prawdą jest, iż ulotki nie przynoszą zamierzonego efektu? Gdyby tak faktycznie było, rzadko które przedsiębiorstwo wybrałoby ten sposób poinformowania klientów o własnej ofercie. Dlaczego zatem najczęstszym naszym wyborem jest wizytówka firmowa? Jak powinniśmy przygotować idealną wizytówkę? 

Wymiary idealnej wizytówki firmowej 

Idealna wizytówka może zostać przygotowana w różnym formacie (rozmiarze). Standardowe wizytówki reklamowe mogą mieć format 90×50 mm, 85 x 55 mm czy składane 170 x 55 mm do 85 x 55 mm. Nic jednakże nie stoi na przeszkodzie, żeby stworzyć wizytówkę według własnych preferencji w dowolnie wybranym wymiarze. Ciekawy kształt, na przykład kwadratu czy też koła, to dobry sposób na wyróżnienie swoich wizytówek firmowych, a w rezultacie zyskanie znacznej przewagi nad konkurencją. 

Czytelność a idealna wizytówka

Jeżeli na małym obszarze, umieścimy nazbyt dużo danych, wizytówka może nie być po prostu czytelna. Lepiej tego unikać i postawić na minimalizm, gdyż nadmierna ilość barw i treści może utrudniać odnalezienie danych kontaktowych. 

Odpowiednio dobrana grafika

Nie możemy zapominać o graficznej oprawie wizytówki, w czasie gdy planujemy jej wykonanie. To właśnie kolor napisów, tło czy też fotografie decydują o wizualnej atrakcyjności reklamowej wizytówki. Podczas tworzenia wizytówki warto zachowywać nieco umiaru. Nazbyt wiele zestawionych ze sobą elementów może mieć wpływ na zmniejszenie jej czytelności, co będzie przy okazji przytłaczało odbiorców. Musimy uważać przede wszystkim na zastosowanie wielu różnorodnych fontów. Najlepiej będzie zostać przy maksymalnie dwóch, ewentualnie eksperymentując z ich grubością, pogrubieniem albo pochyleniem napisów. Niezbędna część wizytówki firmowej to także najwyższej jakości, przykuwające uwagę logo, dopasowane do działalności danego przedsiębiorstwa. 

Spójność z wizerunkiem przedsiębiorstwa 

Logo to kolejny element, który powinny zawierać wizytówki firmowe. Kielce to miasto, gdzie można zamówić tego typu ulotki. Bez logo dana osoba nie będzie wiedziała, z jakim przedsiębiorstwem ma dokładnie do czynienia. Jednakże podczas projektowania wizytówki, należy uwzględnić jej dopasowanie do wizerunku danej firmy, jak i opracowanie wizualnej identyfikacji. Jest to bardzo ważne, żeby móc zbudować spójną komunikację, która będzie mieć wpływ na pozycjonowanie przedsiębiorstwa, jak i szybkie zapamiętywanie przez klientów. Wszystkie elementy muszą razem stworzyć całość. 

Przyciągająca uwagę idealna wizytówka

Najważniejszą częścią wizytówki jest na pewno zamieszczona na niej treść. Warto, abyśmy pamiętali, żeby nie była ona nazbyt długa – w dobie wszechobecnego internetu, odbiorcy przyzwyczaili się do treściwych i krótkich informacji. Nazbyt wiele tekstu może zniechęcać do zapoznania z tym, co oferuje przedsiębiorstwo. Łatwe, niemniej jednak chwytliwe reklamowe hasło i zwięzły ofertowy przekaz nie jest jednakże wszystkim. Sporą uwagę powinniśmy przywiązywać także do poprawności językowej. Literówki czy też błędy ortograficzne, mogą być odbierane jako niezbyt profesjonalne podejście do klientów. Istotne jest także dobre dobranie układu treści na wizytówce firmowej. Całość winna być czytelna, zaś najważniejsze informacje powinniśmy wyróżnić odpowiednim kolorem albo też większym rozmiarem czcionki. 

Odpowiednio przygotowana druga strona wizytówki firmowej 

Odwrót wizytówki jest idealnym miejscem, które warto będzie wykorzystać w czasie tworzenia skutecznie działającego promocyjnego materiału. Na drugiej stronie wizytówki, bardzo dobrze sprawdzą się takie elementy, jak mapka zawierająca wskazówki co do dojazdu, kupon rabatowy czy też rekomendacje od innych klientów. Szczególnie rabaty mogą zdecydować o tym, iż klient zostawi sobie wizytówkę. 

Oryginalność – idealna wizytówka

Nie warto korzystać z gotowych schematów. Dostępna obecnie technologia umożliwia kreowanie wizytówek, które można określić mianem niewielkich dzieł sztuki. Dostępne są różnorodne kształty, formy. Warto się tym bawić, żeby uzyskać możliwie jak najlepszy rezultat, który będzie dopasowany do konkretnej branży i jej wizerunku. Jeśli chcemy być zapamiętani, nasza wizytówka powinna być oryginalna. 

Odpowiedni papier do druku idealnych wizytówek

Nierzadko wydaje się nam, iż drukowanie wizytówek jest niezbyt kosztowne. To prawda, ale tylko gdy użyjemy niskiej jakości papieru. Niemniej jednak, ulotka musi się wyróżniać. Zadbajmy więc o właściwą wysokość druku i gramaturę użytego papieru. 

Papier użyty do druku wizytówek nie powinien być giętki, ale też uodporniony na rozdarcia, zaś po dwustronnym zadrukowaniu, nie mogą być widoczne grafiki i tekst. Należy dobrać właściwą gramaturę i typ papieru, aby osiągnąć pożądane rezultaty.

Zacznijmy od jego gatunku: w zleceniach o charakterze budżetowym bez problemu można stosować papier kredowy. Papier barwiony w masie będzie bardziej estetyczną i trwalszą, ale też i droższą opcją. Pokryty jest warstwą pełniącą funkcję ochronną przed przebiciem druku i wilgocią. Papiery kredowe spotykane są w matowej albo błyszczącej wersji. 

Tak samo jak w wypadku tekstyliów, gramatura wyraża sztywność i grubość użytego papieru. Jeśli chodzi o wizytówki, powinna ona być dużo wyższa, aniżeli zwykłe 150 g/m2, znana nam chociażby z klasycznego papieru do ulotek. W przypadku mało skomplikowanych zleceń stosuje się papier mający, który ma gramaturę 300-350 g/m2, do drukowania wizytówek albo też i grubszy.

Brak komentarzy

Napisz komentarz