
17 lis Kartki świąteczne dla klientów? Zaskocz swoich klientów
Kartki świąteczne dla klientów? Zaskocz swoich klientów
Zbliżające się święta Bożego Narodzenia są dla firm okazją do zacieśniania relacji z kontrahentami. Wszystko za sprawą świątecznych upominków i kartek z życzeniami, które skutecznie urozmaicają standardową komunikację z klientami. Dlaczego warto, by firmy decydowały się na ten gest? Czy kartki świąteczne dla klientów dla klienta to dobry pomysł oraz co powinno się w niej znaleźć? Podpowiadamy, jak zadbać o świąteczną komunikację firmy.
Firmowa kartka z życzeniami świątecznymi. Dlaczego warto?
Zwyczaj przesyłania kartek świątecznych jest głęboko zakorzeniony w polskiej tradycji. Część firm wykorzystuje ten gest w komunikacji z klientami i dba w ten sposób o wzajemne relacje. Życzenia są pozytywnie odbierane przez kontrahentów, stanowią wizytówkę firmy i są elementem szeroko pojętej promocji. Eleganckie kartki świąteczne dla firm z logo projektowane są z wysoką starannością i zwykle zawierają subtelne, nieprzesadzone życzenia. Stanowią one podziękowanie za dotychczasową współpracę i niewątpliwie są wyrazem nadziei na dobre relacje w nadchodzącym roku.
Korzyści płynące z wykorzystywania kartek świątecznych dla firm
Kartki z życzeniami bożonarodzeniowymi dla klientów mogą przynieść liczne korzyści dla firmy. Dlaczego warto skorzystać z tego gestu w komunikacji przedsiębiorstwa i kontrahentów?
- Budowanie pozytywnych relacji z klientami. Kontrahenci w pozytywny sposób odbierają kartki świąteczne, ponieważ są one gestem pamięci i troski o dobre relacje. Firma wysyłająca życzenia do klienta nie tylko buduje pozytywne więzi, ale wzmacnia i utrwala istniejące relacje.
- Oryginalna forma komunikacji. Kartki świąteczne pozwalają na zindywidualizowanie procesu komunikacji firmy i klientów. Przedsiębiorstwa mogą wykorzystać kartki w formie spersonalizowanego przekazu, który będzie przydatny zwłaszcza w okresie bożonarodzeniowym.
- Wizytówka i reklama firmy. Firma może wykorzystać kartki świąteczne jako narzędzie promocji. Dobrej jakości projekt oraz wysoki standard wykonania kartki przyczyniają się do lepszego postrzegania przedsiębiorstwa w oczach klientów.
- Gest związany z tradycją. Włączenie tradycyjnych kartek świątecznych w strategię komunikacji firmy stanowi oryginalny sposób na porozumiewanie się. Życzenia dla klientów są odwołaniem do kultury i tradycji, co bezsprzecznie pożądane jest we współczesnej komunikacji firm i klientów.
Osoby wybierające firmowe kartki świąteczne muszą pamiętać o zachowaniu dobrego smaku i dystansu. W związku z tym życzenia bożonarodzeniowe dla klienta powinny być profesjonalne i jednocześnie powinny zachować nutę magii i ciepła. Ważny jest także wygląd kartki oraz jakość jej wykonania. Na jaki projekt firmowej kartki świątecznej się zdecydować?
Co zawrzeć w kartce świątecznej dla klienta?
Życzenia dla klientów powinny być spersonalizowane, w związku z tym treść kartki warto uzupełnić o nazwę adresata, bądź nawiązanie do wspólnie realizowanego projektu. Przekaz powinien być krótki i oddający ducha Bożego Narodzenia. Przedsiębiorcy muszą pamiętać, by kartka została podpisana odręcznie, ponieważ zwiększa to jej wiarygodność i wpływa na lepszy odbiór. Co z wyglądem kartki? Warto postawić na profesjonalizm, wybierając przede wszystkim motywy, które w nieprzesadzony sposób nawiązują do świąt. Mile widziane będą minimalistyczne kartki z brokatem, bądź zdjęciami prezentującymi choinkę. Nie są polecane natomiast kartki balansujące na granicy humoru, które mogą zostać negatywnie odebrane przez klienta.
Warto także wiedzieć, gdzie zamówić kartki świąteczne z logo – Kielce to jedno z miast, w którym znaleźć można szeroką ofertę kartek świątecznych projektowanych dla firm. Wówczas możliwe jest dokonanie wysokiej personalizacji kartki. Firmy mogą uzupełnić życzenia dla klienta nie tylko o logo, ale także wydrukowany tekst, nawiązujący do wspólnych doświadczeń klienta i firmy.
Kartki świąteczne dla klientów zamiast korespondencji e-mail
Ważną korzyścią płynącą z wykorzystania kartki świątecznej w komunikacji z klientem jest fakt, że znacznie wyróżnia się ona na tle cyfrowych przekazów. Firmy coraz częściej wysyłają bowiem życzenia do kontrahentów za pośrednictwem poczty e-mail lub wiadomości SMS. Papierowa kartka świąteczna jest więc świetnym sposobem na bezpośrednie dotarcie do klienta, ponieważ pokazuje wysiłek, jaki firma musiała włożyć w przygotowanie projektu kartki i opracowanie życzeń. Gest ten ma wiele wspólnego z tradycją i wzmacnia wizerunek firmy. Klient posiadający kartkę świąteczną może ozdobić nią biuro, dlatego tak ważny jest wybór wysokiej jakości projektu. Warto zdecydować się na wysłanie klientowi papierowej kartki świątecznej, zamiast atakować go uciążliwymi mailami.
Firmy wysyłające papierowe kartki świąteczne do klienta odwołują się do tradycji, która jest ważna zwłaszcza w dobie powszechnej wirtualizacji. Warto też dołożyć wizytówkę firmową. Życzenia w formie papierowej zwiększają szanse na ich odczytanie przez adresata. Firmy mogą traktować je także część strategii komunikacji, ponieważ pozwalają budować trwałe i pozytywne relacje z klientami oraz stanowią wizytówkę firmy. Warto decydować się na ich wysłanie odpowiednio wcześnie, tak by kartka dotarła do klienta przed świętami lub nowym rokiem. W życzeniach nie powinno zabraknąć logo firmy, a sama kartka powinna być wykonana starannie i w wysokiej jakości.
Brak komentarzy