
13 sty Najnowsze trendy w projektowaniu logo na 2022 rok
Najnowsze trendy w projektowaniu logo na 2022 r
Projektowanie graficzne ulega ciągłym zmianom, również trendy w projektowaniu logo. Artyści wciąż prześcigają się w nowych pomysłach, próbują zaskakiwać, a często także szokować opinię publiczną. Nuda i sztampowe rozwiązania odeszły do lamusa. Współczesne trendy opierają się na oryginalnej kolorystyce, nietuzinkowej formie i wymownych środkach przekazu.
Nadchodzą zmiany, czyli trendy w projektowaniu logo w 2022
W nowoczesnych projektach graficznych, uwagę przyciąga wyjątkowa kolorystyka. Rok 2022 to bez wątpienia triumf kolorów. Pierwsze skrzypce grają tu mieniące się odcienie złota, różu i żółci. Mają nawiązywać do soczystych barw dziecięcych słodkości i być przyjemne dla oka. Cukierkowa kolorystyka ma być widoczna nie tylko w animacjach czy ilustracjach, ale także ma być wykorzystywana w projektowaniu stron internetowych, reklam czy znaków firmowych. Obok kolorystyki, dominujący stanie się aspekt ciągłej zabawy fontami. Popularne stanie się mieszanie liter o różnych stylach i różnych wielkościach, a także tworzenie ciekawych układów i modeli, także 3D.
Doskonała geometria, fantazja kształtów i elegancja cienkich linii
Logo geometryczne wyróżnia nie tylko prostota i matematyczna precyzja, ale przede wszystkim oryginalne dopasowanie kształtów. Projekt logo w oparciu o przeróżne figury geometryczne i grę kolorów, pozwala na uzyskanie ciekawych efektów wizualnych. Ten rodzaj znaku firmowego łączy ze sobą nie tylko prostotę i surowość, ale także oryginalne spojrzenie na świat. Jego rozwinięciem jest bez wątpienia projekt logo z elementami nakładającymi się na siebie, o zmiennych kształtach i kolorach. Pozbawione wcześniejszej surowości i szyku, figury geometryczne zdają się rozpływać i przenikać wzajemnie. Efekt ten potęgowany jest intensywnością użytych barw i ostrością krawędzi. Jednym z trendów, który bez wątpienia będzie królował także w 2022 roku jest projektowanie logo w oparciu o cienkie linie równej grubości. Dotyczy to nie tylko kształtów, ale także samych fontów. Pozwala to na uzyskanie delikatnych i eleganckich, choć wymownych znaków, o zróżnicowanej kolorystyce.
Moc koloru, ciekawa forma tekstu
Dobór odpowiedniej kolorystyki to warunek kluczowy, ważne jest żeby brać pod uwagę trendy w projektowaniu logo. Projektowanie logo z użyciem określonych barw potrafi nie tylko zdradzać charakter i działalność firmy, ale także budować jej pozytywny wizerunek. Trend gradientu kolorów będzie w 2022 roku bardzo silny, ale jak twierdzą sami graficy, jego użycie musi być dobrze przemyślane. Dominujące powinny być przede wszystkim delikatne i cukierkowe odcienie. Subtelność jest tu kluczowa, aby projekt logo nie stracił na znaczeniu. Wielobarwne połączenie, w którym każdy kolor przechodzi w następny, można stosować nie tylko do obramowań i wypełnień gotowych elementów. Coraz częściej połączenie dwóch lub więcej kolorów stanowi przekaz sam w sobie i wymowne tło z minimalistyczną ilością użytego tekstu.
Niezmiennie od wielu lat, modne pozostają projekty, dające efekt neutralnych i ręcznie wykonanych. Tego typu grafiki nawiązują najczęściej do stylu vintage lub retro. Ich kolorystyka jest stonowana, a grafika ponadczasowa, choć nieco nadszarpnięta duchem czasu. Takie znaki firmowe od lat, niezmiennie towarzyszą największym światowym markom, jak choćby coca-cola.
Minimalizm wciąż modny
Od wielu lat minimalizm stanowi jeden z najbardziej popularnych trendów graficznych. Zapotrzebowanie na ten rodzaj projektów stale rośnie. Ma to przede wszystkim związek ze sposobem naszego życia i światem, który nas otacza. Bombardowani informacjami, bodźcami i ciągłym hałasem, szukamy spokoju i wyciszenia. Projektowanie logo w oparciu o zasady minimalizmu to popularny trend, który wciąż zyskuje nowych zwolenników. Coraz częściej towarzyszą mu elementy nawiązujące do natury. Problem ekologii i ochrony środowiska naturalnego to temat ponadczasowy, dotyczący każdego człowieka. Wiele firm wykorzystuje te zagadnienia do budowania własnego wizerunku i manifestowania kultywowanych wartości.
Trendy w projektowaniu logo – jak iść z duchem czasu?
Stworzenie idealnego znaku firmy, który wpisywałby się w aktualnie obowiązujące trendy, a przy tym zachowywał swoją ponadczasowość i atrakcyjny wygląd, nie jest rzeczą prostą. Podążając z duchem czasu, wiele firm wykorzystuje niezwykłe możliwości jakie daje logo generatywne. Ten rodzaj znaku firmowego pozwala na wprowadzanie ciągłych zmian, w zależności od potrzeb i prezentowanych treści. Projektowanie logo generatywnego może nie tylko stworzyć ponadczasowy obraz firmy, ale także dać ogromne możliwości rozbudowy środków przekazu. Klienci coraz częściej oczekują projektów, które będą rozpoznawalne w różnych rozmiarach. Logo responsywne to prawdziwe „must have” wielu firm. Taka forma projektu daje nieograniczone możliwości reklamy, zarówno w postaci wielkiego bilbordu, jak i małej ikony aplikacji.
Profesjonalnie wykonany projekt logo kielce pozwala na stworzenie różnych wersji firmowego znaku, w zależności od indywidualnych potrzeb i przeznaczenia. Tworzenie ponadczasowego symbolu firmy nie jest rzeczą łatwą. Współczesne trendy ulegają ciągłej przemianie, a nowoczesne projektowanie wymaga niejednokrotnie szukania złotego środka, pomiędzy różnymi metodami, a potrzebami samego klienta. Istotną rolę ogrywa dobra współpraca i wsparcie biura projektowego. Projekt logo kielce daje możliwość tworzenia grafik w oparciu o najnowsze trendy, przy jednoczesnym poszanowaniu potrzeb samego klienta. Podejście właścicieli firm do kwestii logo i identyfikacji wizerunkowej uległo pozytywnej przemianie. Coraz więcej osób ma świadomość ogromnej mocy znaków firmowych. Bez wątpienia, profesjonalne logo to warunek konieczny i niezbędna forma zewnętrznego uczestnictwa na rynku. Warto o tym pamiętać.
Brak komentarzy