
21 kw. Jak powinna wyglądać wizytówka firmowa? 5 pomysłów na wyróżniające się wizytówki
JAK POWINNA WYGLĄDAĆ WIZYTÓWKA FIRMOWA? 5 POMYSŁÓW NA WYRÓŻNIAJĄCE SIĘ WIZYTÓWKI
Wizytówka firmowa to podstawowy element marketingowy każdego biznesu – nie obędziemy się bez niej w małym, jak i wielkim przedsiębiorstwie. Wszyscy to wiedzą, ale mało kto wie, jak powinna ona wyglądać, aby przyciągała klientów. Jest na to milion sposobów, ale aby wychodzić poza granice, najpierw trzeba je dokładnie przestudiować. Musimy wiedzieć, jak wygląda klasyczna, profesjonalna wizytówka, aby móc stworzyć coś odrębnego, wyjątkowego, a jednocześnie o takiej samej funkcjonalności. Na początek więc – co powinna zawierać wizytówka?
Wizytówka firmowa – co powinna w sobie zawierać?
Jest to mały przedmiot, którego wielkość określa ilość informacji, które mogą być na nim zamieszczone, a jednocześnie czytelne bez zasięgania po lupę. Sprawia to, że wizytówce powinny znaleźć się tylko kluczowe informacje o naszej firmie – w szczególności możliwości kontaktu, których w dzisiejszych czasach jest coraz więcej. Sama idea wizytówki powstała właśnie, aby przekazywać swoje dane kontaktowe szybko i profesjonalnie.
W takim razie – co dokładnie powinno znaleźć się na wizytówce firmowej?
- pełna nazwa firmy, jak i jej logo,
- dane adresowe,
- nasze imię i nazwisko,
- telefon komórkowy,
- adres e-mail i strona www.
To są oczywiście jedynie elementy podstawowe, które niekoniecznie muszą być końcem naszej wizytówki. W dobie mediów społecznościowych, warto dodać adresy również z nimi związane. Jeśli posiadamy ciekawy slogan, dodanie go będzie również polecane. Pamiętajmy jednak o kluczowym aspekcie wizytówki – ma ona być czytelna. Projekt wizytówki musi zawierać łatwo czytelną czcionkę i odpowiednią ilość przerwy pomiędzy informacjami, aby uniknąć nadmiaru.
Co jeszcze warto wiedzieć, aby stworzyć dobrą wizytówkę?
Projekt, jak i druk wizytówki mają niezwykłe znaczenie marketingowe – nie jest to tylko karta z danymi kontaktowymi. Warto zastanowić się nad elementami, które nie mają związku tylko z podstawowymi informacjami.
Kształt i rozmiar wizytówki firmowej
Najczęściej, gdy myślimy o wizytówkach firmowych, mamy przed oczyma niewielki prostokąt, który niczym się nie wyróżnia – i jest to właśnie pierwszy krok do tego, aby potencjalny klient bądź kontrahent nie oddzwonił. Ludzie, choć często temu zaprzeczają, pozwalają pierwszemu wrażeniu kierować swoimi następnymi ruchami. Co to oznacza? Jeśli wizytówka nie będzie się odróżniała od innych, najprawdopodobniej utracimy zainteresowanie czytającego. Warto spróbować dopasować kształt, jak i rozmiar wizytówki do tego, czym się sama firma zajmuje – personalizacja pozwoli na zapamiętanie.
Graficzna spójność
Punkt ten łączy w sobie również kształt, jak i rozmiar wizytówki, ale mówi też o samym jej przodzie, jak i tyle. Spójność ta ma zaistnieć pomiędzy wymienionymi elementami, a jednocześnie pomiędzy całą stroną graficzną i marketingową, którą prezentuje dana firma. Jest to kluczowe, gdyż obraz bardzo łatwo zostaje zapamiętany przez ludzi. Pewne kolory od razu kojarzymy z danymi markami – tego właśnie chcemy również od wizytówek.
Personalizacja
Mowa tutaj o połączeniu poprzednich punktów w całość, która będzie godnie reprezentowała całą firmę, jak i jej cel. Branże biznesowe różnią się od siebie wieloma czynnikami, mają też inną grupę docelową. Zindywidualizowana wizytówka pozwoli na łatwiejsze dotarcie do grupy i zaproszenia ich do kontaktu. Wszystko to musi być jednocześnie spójne z wydźwiękiem całej firmy.
5 pomysłów na wyróżniające się wizytówkę firmową
Wizytówka to marketing, a marketing to wyścig pomysłów, który wygrać możemy tworząc coś nowego – jak to zrobić? Użyć swojej wyjątkowej firmy jako podstawy. Jeśli tylko zrobimy to umiejętnie, jesteśmy w stanie stworzyć coś, czego nikt inny wcześniej nie przedstawił. Sprawdźmy kilka ciekawych pomysłów, które można dopasować do danego przedsiębiorstwa.
Wizytówka trenera yogi
Jak każdy wie, yoga pozwala nie tylko na wewnętrzny spokój, ale też rozciągnięcie ciała w sposób, którego wcześniej nie doświadczyliśmy. Jeśli ten fakt zaimplementujemy w nazwie bądź motto naszej firmy, możemy wizytówkę utworzyć z rozciągliwego materiału, który pokaże swoje dane kontaktowe dopiero wtedy, gdy go rozciągniemy. Jest to ciekawy i bardzo specyficzny pomysł, który warto wykorzystać.
Wizytówka adwokata
Bardzo interesującym pomysłem jest wizytówka prawnika specjalizującego się w rozwodach. Można w niej zastosować perforację przez środek, która pozwoli na jej rozerwanie. Po co? A wszystko dlatego, że na obu skrawkach będą te same dane kontaktowe, które małżonkowie mogą podzielić między sobą. Symbolika ta na pewno pozwoli na zapamiętanie firmy.
Wizytówka firmowa Kielce
Nie, nie chodzi o to, aby warszawska firma reprezentowała na swojej wizytówce Kielce. Chodzi tutaj po prostu o reprezentację rodzimego miasta, w którym dana firma prowadzi działalność – pozwoli to na zbliżenie się do klientów z tego właśnie miasta. Jest to świetny sposób marketingowy, szczególnie dla przedsiębiorstw, które mają związek z rozbudową, jak i promowaniem miasta.
Wizytówka dla restauracji
Projekt wizytówki gastronomicznej nie musi być nudny. Świetnym motywem może być zmiana kształtu na nadgryziony. Pizzeria może pokusić się o kształt kawałka pizzy, który będzie kolorystycznie odpowiadał temu klimatowi. Zależnie od tego, czym się zajmujemy, warto znaleźć coś odpowiedniego i pokazującego wprost, co gotujemy.
Wizytówka maklera giełdowego
Jak już mówiliśmy wiele razy, personalizacja wizytówki jest kluczem do sukcesu. Na giełdzie ważne są wykresy, które otaczają nas z każdej strony – warto to wykorzystać i stworzyć wizytówkę w takim kształcie. Będzie to prosty i skuteczny sposób na zapamiętanie nas.
Brak komentarzy