Jakie są techniki druku wizytówek firmowych?
techniki druku

Jakie są techniki druku wizytówek firmowych?

Jakie są techniki druku wizytówek firmowych?

Wizytówki firmowe to jeden z głównych elementów identyfikacji wizualnej marki. Niejeden przedsiębiorca przekonał się, że ten mały kartonik może zdziałać cuda. Nie tylko stanowi skuteczny nośnik informacji, ale też pozwala utrwalić wizerunek firmy w świadomości konsumentów. Nie ulega wątpliwości, że wizytówki firmowe warto mieć. Ich produkcja zaczyna się od stworzenia efektownego projektu. To jednak dopiero początek wieloetapowego procesu. Kolejnym, nie mniej ważnym krokiem jest wydruk. Zazwyczaj stosowane są 3 techniki druku wizytówek firmowych. Czym charakteryzuje się każda z metod? Sprawdź!

Techniki druku wizytówek firmowych – od czego zależy wybór?

Zanim poznasz najpopularniejsze metody druku, które stosowane są między innymi podczas produkcji wizytówek, warto dowiedzieć się, jakie czynniki decydują o wyborze konkretnej techniki. Ze swoim projektem zapewne udasz się do profesjonalisty, które podpowie ci, w jaki sposób najlepiej go zrealizować. Jeśli mieszkasz w województwie świętokrzyskim i szukasz drukarni, która wydrukuje twoje wizytówki firmoweKielce to doskonałe miejsce. Oferowane tam usługi na pewno sprostają twoim oczekiwaniom. Profesjonalna drukarnia każdy projekt traktuje indywidualnie. O tym, jaka metoda zadruku zostanie ci zaproponowana, decyduje kilka czynników. Najważniejszym jest nakład wizytówek oraz efekt końcowy, na którym ci zależy. Poszczególne techniki dają różne możliwości, jeśli chodzi o zastosowanie wymagających materiałów czy wykonanie dodatkowych uszlachetnień. Wszystkie te kwestie warto omówić z pracownikiem drukarni, aby opracować najbardziej optymalny sposób działania.

Druk cyfrowy – najczęściej wybierana metoda druku wizytówek

Druk cyfrowy to obecnie jedna z najbardziej rozpowszechnionych metod zadruku stosowana niemal w każdej profesjonalnej drukarni. Decydując się na tę technikę, można znacznie skrócić czas realizacji projektu, ponieważ drukowanie cyfrowe odbywa się bezpośrednio z pliku komputerowego. Nie ma konieczności używania żadnych nośników pośrednich, takich jak forma drukarska. Szybkość pracy to jednak nie jedyna zaleta druku cyfrowego. Ta opcja będzie świetnym wyborem, jeżeli potrzebujesz stosunkowo niedużej ilości wizytówek. Tak naprawdę możliwy jest wydruk nawet 1 sztuki. Co więcej, twoje wizytówki firmowe mogą zostać dodatkowo spersonalizowane, a dla każdego egzemplarza dostępne są zmienne, ponieważ wystarczy nanieść je bezpośrednio w pliku, z którego drukowane są treści graficzne. Zaletą tej techniki druku wizytówek firmowych jest również nieograniczona paleta barw. Jeśli twój projekt zawiera wiele kolorów, druk cyfrowy może okazać się strzałem w dziesiątkę! Jednocześnie należy zaznaczyć, że jest to metoda nieopłacalna w wypadku dużych nakładów.

Druk offsetowy – idealny przy dużym i średnim nakładzie

Inną popularną metodą zadruku, którą często stosuje się przy produkcji wizytówek, jest druk offsetowy, zwany też offsetem. Zaliczamy go do technik druku płaskiego, co oznacza, że poszczególne elementy matrycy drukującej są na jednakowym poziomie. Matryca wykonana z lekkiego aluminium przenosi obraz na bęben pokryty gumą, a ten z kolei transferuje go na wybrane podłoże drukowe. Druk offsetowy stosowany jest od początku XX wieku. Czy ta metoda będzie korzystna, jeśli chodzi o twoje wizytówki firmowe? Warto wybrać offset przy średnim lub dużym nakładzie. Druk offsetowy polecany jest przy produkcjach przemysłowych, ponieważ wtedy okazuje się najbardziej ekonomiczny. Do mocnych stron tej techniki druku wizytówek firmowych zalicza się także doskonała jakość uzyskanych produktów. W offsecie stosuje się maziste, oleiste farby, które pozwalają otrzymać niezwykle dokładny druk o wyjątkowej intensywności barwnej.

Wizytówki firmowe drukowane metodą sitodruku

Pisząc o tym, jakie techniki druku wizytówek firmowych oferują profesjonalne drukarnie, nie sposób pominąć sitodruku. Mogłoby się wydawać, że jest to już nieco zapomniana metoda, jednak nic bardziej mylnego! Drukowanie sitowe dalej ma wielu zwolenników. Treści graficzne są nanoszone na powierzchnię za pomocą matrycy drukującej w postaci sita z częściowo zakrytymi elementami. Niektóre miejsca sita przepuszczają farbę, a inne nie, dzięki czemu na podłożu drukowym powstaje pożądany obraz. Jakie plusy posiada ta metoda druku? W wypadku druku sitowego występują pewne koszty stałe, na przykład te związane z przygotowaniem matrycy. Dlatego – podobnie jak offset – jest bardziej opłacalny przy dużych nakładach. Co więcej, sitodruk pozwala wydrukować wizytówki firmowe na wielu płaskich powierzchniach. Możesz wybierać spośród papieru o rozmaitej gramaturze, a nawet zdecydować się na bardziej niestandardowy materiał – drewno, plastik czy inne tworzywo sztuczne.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy wydruku wizytówek?

Wybór odpowiedniej techniki zadruku to nie jedyny czynnik, który zadecyduje o tym, że twoje wizytówki firmowe będą prezentowały się spektakularnie. Duże znaczenie ma również dobór odpowiedniego papieru lub innego podłoża drukowego. Zazwyczaj stosowany jest papier kredowy o gramaturze 350g/m², jednak to nie jedyna opcja, na którą możesz się zdecydować. Zwróć uwagę na to, by wybrany papier posiadał wysokie parametry nieprzeźroczystości. Możesz także postawić na papier fakturowany lub zamówić dodatkowe uszlachetnianie wydruku. Jeżeli marzą ci się niestandardowe wizytówki firmoweKielce to miasto, w którym znajdziesz odpowiednią drukarnię. Zanim zdecydujesz się na zakup usługi, dowiedz się, czy dana drukarnia oferuje możliwość tłoczenia, foliowania, lakierowania UV czy innego rodzaju uszlachetnienia, który szczególnie ci się podoba. Wtedy uzyskasz pewność, że efekt końcowy będzie w 100% zgodny z twoimi oczekiwaniami!

Brak komentarzy

Napisz komentarz