Jakie wizytówki wybrać? Jak Dobrać papier i uszlachetnienie? -
Jakie wizytówki wybrać?

Jakie wizytówki wybrać? Jak Dobrać papier i uszlachetnienie?

JAKIE WIZYTÓWKI WYBRAĆ? JAK DOBRAĆ PAPIER I USZLACHETNIENIE?

Wizytówki firmowe to niezbędny element działań marketingowych każdej firmy. Wybrane odpowiednio do specyfiki oferowanych usług, zapadną w pamięć- a o to przecież chodzi. Oprócz dobrego, unikatowego pomysłu, warto zwrócić uwagę na najistotniejsze szczegóły. Jakie wizytówki wybrać?

Spis treści: 

  • Podstawy każdej (dobrej) wizytówki
  • Format i orientacja
  • Kształt
  • Podłoże
  • Dodatki i uszlachetnienia
  • Efektowne tłoczenie
  • Foliowanie- estetyka i zabezpieczenie
  • Hot stamping- czyli folia na gorąco 
  • Lakierowanie- połysk i trwałość
  • Jakie wizytówki wybrać?
  • Kilka wskazówek

Podstawy każdej (dobrej) wizytówki

Wizytówka reprezentuje firmę, powinna być więc ciekawa i pomysłowa. Dzisiejsze metody technologiczne gwarantują realizację każdego pomysłu. Warto zwrócić szczególną uwagę na detale. To właśnie one świadczą o profesjonalizmie i tworzą wizerunek marki, której warto zaufać. Nieocenioną pomocą może okazać się dobre studio kreatywne Kielce, które bez trudu złoży projekt w sensowną całość wizytówek firmowych Kielce.

Format i orientacja Twojej wizytówki

Chociaż może wydawać się to mało istotne, wizytówka powinna mieć odpowiedni rozmiar, tak aby bez problemu zamieściła się w portfelu czy wizytowniku. Najpopularniejszy to 90×55 mm- i jest uważany za standard. Oczywiście, nie jest to zasada i można wybrać inne rozwiązanie, szczególnie jeżeli wizytówki będą przeznaczone dla klientów z zagranicy.

Orientację wizytówki- pionową lub poziomą  też można dopasować do swoich upodobań i projektu.  

Kształt

Wizytówki tworzone są najczęściej w formie prostokątnej. Jednak i tutaj jest pole do popisu. Kształt można dopasować odpowiednio do potrzeb, decydując się na kwadrat, koło lub jakikolwiek inny kształt. Takie rozwiązania stosowane są najczęściej u przedstawicieli zawodów kreatywnych i freelancerów (np. projektantów, grafików lub fotografów), bo oryginalna wizytówka to najlepsza reklama. I zapada w pamięć odbiorcy. Niespotykany kształt wizytówki sprawdzi się też jako grafika na Facebook lub stronę internetową firmy.

Podłoże

Wizytówki można drukować na każdym podłożu, korzystając z dowolnych surowców jak plastik, drewno czy metal.  Najchętniej wybieraną (i najbezpieczniejszą) formą jest jednak papier- najczęściej kreda mat 350g. Im wyższa gramatura tym lepiej będzie wyglądać wizytówka. Niska gramatura jest tańszą opcją, ale wygląda nieprofesjonalnie i może sprawiać wrażenie, że została wydrukowana „domowymi metodami”. 

Istnieje również możliwość stworzenia wizytówek na ozdobnym papierze- o ciekawej fakturze, kolorze czy efekcie opalizującym. Dzięki temu można dopasować je do estetyki istniejącej oferty handlowej. Materiały reklamowe i projekt wizytówki powinny tworzyć spójną całość.

Dodatki i uszlachetnienia do wizytówek firmowych

Dodatki są świetnym sposobem, by spersonalizować wizytówkę i nadać jej charakteru. Odpowiednio przemyślane i dopracowane przykują uwagę każdego odbiorcy, ale mogą również zwiększyć wytrzymałość naszych wizytówek. A to nie wszystko- większość uszlachetnień można dowolnie łączyć. Które z nich są najistotniejsze?

Efektowne tłoczenie

Jedną z popularniejszych technik używanych przy tworzeniu wizytówek jest właśnie tłoczenie. Odpowiednio zastosowane może dać bardzo ciekawy rezultat- w tym trójwymiarowy efekt. Polega na podkreśleniu wybranych elementów wizytówki, jak np. nazwa firmy czy logo. Tłoczenie można podzielić na trzy kategorie:

  • wklęsłe
  • wypukłe
  • ślepe (jest to tłoczenie wklęsłe bez użycia farby)

Foliowanie- estetyka i zabezpieczenie

Foliowanie (lub też laminowanie) to technika polegająca na pokryciu wizytówki cienką, przezroczystą folią- z jednej lub dwóch stron. Można wybierać wśród kilku wariantów, jednak najpopularniejsza są przede wszystkim:

  • folia błyszcząca- najlepsza do projektów, które mają żywe, nasycone barwy
  • folia matowa- najlepsza przy pastelowych, delikatnych kolorach
  • folie soft touch- wizytówka zyskuje miłą w dotyku fakturę  

Oprócz niezwykłego efektu wizualnego, foliowanie zabezpiecza druk i usztywnia wizytówki.

Hot stamping- czyli folia na gorąco

Hot stamping polega na wtapianiu specjalnych folii na powierzchnię wizytówki. Tutaj również można wykazać się kreatywnością, bowiem wybór jest ogromny. Od jednobarwnych metalicznych napisów, aż po holograficzne efekty. Wizytówki zyskują wyraźne, błyszczące elementy, wyglądają elegancko i schludnie, szczególnie w połączeniu z ciemnym papierem.

Lakierowanie- połysk i trwałość

Lakierowanie polega na pokryciu powierzchni wizytówki lub wybranych jej części (np. druku lub loga) odpowiednim lakierem. Zapewni to trwałość oraz niesamowity połysk. Najczęściej stosuje się lakiery olejowe, UV i dyspersyjne. Wizytówki w całości pokryte lakierem są grubsze i wykazują odporność na działanie wilgoci- w estetyczny i elegancki sposób. 

Jakie wizytówki wybrać?

Odpowiednie wizytówki powinny wyglądać profesjonalnie, a swoim designem nawiązywać do działań firmy. Zależy to oczywiście od branży i świadczonych usług. Aby się wyróżnić można wybrać np. prążkowany papier lub holograficzne elementy. Dla poważnych, dużych instytucji lub tych chcących dać poczucie luksusu i profesjonalizmu, warto wybrać metodę hot stamping, która uszlachetni napisy. 

Projekty graficzne materiałów reklamowych najlepiej zlecić ekspertom, którzy na co dzień zajmują się identyfikacją wizualną i brandingiem. Dzięki temu zyskamy pewność, że wizytówki oddadzą prawdziwy charakter firmy. Agencja marketingowa Kielce, Poznań czy Warszawa? Należy wybrać najlepszą, bez względu na miejsce, to w końcu zdecyduje o pozytywnym odbiorze marki i zagwarantuje sukces.

Kilka wskazówek

Warto pamiętać, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Projekt wizytówki powinien oddawać wartości firmy i zachęcać klientów do kontaktu. Jeżeli działanie obejmuje poważne, formalne zagadnienia, taka powinna być też wizytówka. Marka kreatywna może (a nawet powinna!) pozwolić sobie na większą swobodę.

Wizytówka powinna współgrać ze stroną internetową i materiałami promocyjnymi firmy. Spójność stworzy bardzo dobre wrażenie i jest to z pewnością przemyślana strategia, która zapewni rozpoznawalność. Charakterystyczne wizytówki przeniesione na torby papierowe, długopisy reklamowe z grawerem czy gadżety reklamowe? Jak najbardziej.

Ciekawym pomysłem są wizytówki, które pełnią dodatkowe funkcje, koniecznie związane ze specyfiką branży. Może to być np. mały kalendarz w przypadku firmy transportowej lub hotelu, miejsce na pieczątki lojalnościowe, czy linijka na wizytówce sklepu z narzędziami.

Projekt powinien zwracać uwagę, ale nie może przytłoczyć najważniejszych informacji kontaktowych. Powinny być dobrze (i łatwo) czytelne. Warto zwrócić na to uwagę, szczególnie przy wyborze czcionki i kierować się terndami.

Wydruk wizytówek powinno zlecić się specjalistom, którzy dysponują odpowiednią wiedzą i sprzętem. W żadnych innych warunkach nie osiągniemy zadowalających efektów.

Wybór odpowiednich wizytówek może okazać się wyzwaniem. Jest to jednak inwestycja, która przyniesie korzyści w postaci zainteresowania kontrahentów i klientów oraz świetnego (profesjonalnego) wizerunku marki. Ciekawe wizytówki dobrej jakości to najlepsza i najłatwiejsza promocja każdej firmy.

Brak komentarzy

Napisz komentarz