Voucher podarunkowe dla klientów - Sposób na nowych i stałych klientów.
voucher dla klienta

Voucher podarunkowe dla klientów

VOUCHER PODARUNKOWE DLA KLIENTÓW

Voucher podarunkowy SPA to bardzo popularny w ostatnich latach pomysł na prezent. Dla wielu firm, salonów kosmetycznych itp. jest to także znakomite firma reklamy. Taki podarunek to również sprawdzony i bardzo praktyczny pomysł na prezent. Sprawdzi się nawet w przypadku osób, które zna się dość przelotnie. Przeczytaj artykuł i poznaj największe zalety wręczania voucherów dla klientów. Dowiedz się, dlaczego warto posługiwać się voucherami. Podpowiadamy również, jaki wpływ na e-commerce mają karty podarunkowe.

Voucher podarunkowy– co to jest?

W języku angielskim „voucher” to nic innego jak „bon” lub „kupon”. Często określany jako „karta podarunkowa” stał się świetnym narzędziem, który zapewnia firmie dochodów i dobrej reklamy. Wręczanie voucherów wpływa korzystnie na zwiększenie przychodów przedsiębiorstw. Jest to również narzędzie skuteczne w pozyskiwaniu nowych klientów. Obdarowani nimi ludzie mogą bowiem bezpłatnie lub w promocyjnej cenie skorzystać z usług salonu kosmetycznego, masażu oraz wielu innych zakładów. Początkowo jednak słowo te używane było jednak jedynie w odniesieniu do kuponów rabatowych przyznanych turystom. Obecnie bardzo dużo się zmieniło – vouchery dla klientów można spotkać w wielu branżach. Czy voucher podarunkowy jest potrzebny akurat Tobie dowiesz się w poprzednim artykule.

Warunki korzystania z voucherów podarunkowych

Przed skorzystaniem z karty podarunkowej, czy podarowaniem jej komuś, warto wiedzieć, że zazwyczaj trzeba spełnić kilka warunków. Po pierwsze – do skorzystania z karty potrzebne jest potwierdzenie jego posiadania. Zdecydowana większość voucherów posiada również pewne limity – czasowe oraz finansowe. Można je wykorzystać jedynie przed upłynięciem terminu ważności oraz wyłącznie na zabiegi o wskazanej kwocie. Co zrobić, kiedy karta podarunkowa straci ważność? Warto skontaktować się z konkretnym usługodawcą. Często zdarza się, że na prośbę klienta ich ważność zostaje przedłużona.

Voucher podarunkowy SPA – pomysł na sprawdzony prezent

Wręczanie voucherów podarunkowych SPA to pomysł na praktyczny upominek, który ucieszy każdego. Znakomity na prezent z okazji Dnia Kobiet, Dnia Matki, urodzin, świąt itp. To również świetna alternatywa dla prezentów w postaci pieniędzy. Mimo iż nie sposób wymienić to na gotówkę, kupon upominkowy pozwala jednak obdarowanej osobie na wybór dowolnie wybranej usługi z oferty realizatora vouchera. W wypadku wyboru droższej usługi jego posiadacz zawsze może dopłacić do różnicy w cenach. 

Zalety voucherów

Karta podarunkowa to także znakomita forma reklamy. Może być ona wykorzystywana na wiele sposobów – w tym jako ulotka salonu kosmetycznego, masażu, salonu SPA itp. Przyciągnie ona uwagę nowych klientów, którzy z pewnością nie omieszkają podzielić się wrażeniami ze swoimi bliskim. To przełoży się korzystnie na zyski firmy. Vouchery budują również relacje pomiędzy konsumentem a daną marką. Dzięki nim klient przywiązuje się do niej emocjonalnie. Firma staje się bardziej rozpoznawalna i zyskuje jeszcze więcej klientów.

Voucher podarunkowy w e-commerce

Karty upominkowe stały się tylko sposobem na zarabianie, ale i głównym narzędziem W e-commerce wielu firm. W dodatku nie jest on obciążony podatkiem VAT. Nic więc dziwnego, że wiele firm sięga po nie po to, by wyróżnić się na rynku. Coraz większa konkurencja spowodowała, że o klienta trzeba zawalczyć. Zapobiegające o uwagę konsumenta firmy, bardzo często wykorzystują vouchery w celu rekompensaty, załagodzenia konfliktów oraz roszczeń klientów. Takie zagranie marketingowe sprawia, że klient, nawet jeżeli początkowo niezadowolony, da marce jeszcze jedną szansę i wykorzysta voucher na zakupy. To zwiększa również szansę na zatarcie niemiłego doświadczenia konsumenckiego. Karty podarunkowe to także świetny pomysł na przeprowadzenie kampanii reklamowej. Przed podjęciem takiego kroku warto jednak wszystko sobie przekalkulować. Sęk w tym, by w rezultacie akcji promocyjnej wygenerować większe zyski.

Jeszcze kilka lat temu karty podarunkowe można było jedynie zakupić w siedzibie firmy lub w sklepie stacjonarnym. W wyniku pandemii na bardzo dużą popularność zyskały vouchery elektroniczne. W przeciwieństwie do wersji papierowej mogą zawsze znajdować się np. na smartfonie lub poczcie elektronicznej. Są również wygodne ze względu na fakt, iż można je nabyć bez konieczności wychodzenia z domu. Do jej zakupienia wystarczy jedynie dostęp do Internetu, adres mailowy oraz karta płatnicza. Bo dokonaniu transakcji wystarczy pobrać plik (zazwyczaj w formacie PDF), który jest potwierdzeniem nabycia kuponu. Nie da się jednak ukryć, że wersje papierowe voucherów w dalszym ciągu cieszą się dużą popularnością.

Vouchery podarunkowe – papierowe czy elektroniczne?

Zwłaszcza jeżeli zostają one wręczone do ręki. Prezentują się one niezwykle elegancko – zwłaszcza modele, które zostały zaprojektowane przez specjalistów. Ładny i zgrabny design w połączeniu z dobrej jakości papierem stanie się świetnym materiałem promocyjnym. Taki gadżet wpłynie na ocieplenie wizerunku firmy oraz zyska duży rozgłos. Wiele osób lubi chwalić się swoimi podarunkami na portalach społecznościowych, np. Instagram. To pomoże firmie dotrzeć do większej rzeszy klientów. 

Brak komentarzy

Napisz komentarz